ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۲۱ درصد جامعه کارگری ایران معتادند»

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که در ایران نزدیک به دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری به مواد مخدر اعتیاد دارند.

علی هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران جمعیت معتادان به مواد مخدر در ایران را نزدیک به چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت ۲۱ درصد جامعه کارگری معتاد هستند.

۲۱ درصد از جامعه ۱۳ میلیون نفری کارگری ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند

هاشمی جمعه ۲۳ مهر به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت آمار معتادان قطعی در ایران کمتر از دو و نیم میلیون نفر نیست و با در نظر گرفتن کسانی که به طور تفننی مواد مخدر مصرف می‌کنند این آمار به چهار میلیون نفر می‌رسد.

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که ۲۱ درصد از جامعه ۱۳ میلیون نفری کارگری ایران به مواد مخدر اعتیاد دارند.

او در ادامه از برگزاری سه نشست سه ساعته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با سران سه قوه درباره آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد خبر داد و گفت که خامنه‌ای در این نشست گفته است که این جلسات ۲۰ سال با تأخیر برگزار شده است.

هاشمی گفت که پس از این نشست‌ها ۶ مصوبه در رابطه با مبارزه با اعتیاد تصویب شد.

پیشتر نیز پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در کارکنان بخش صنعت ایران خبر داده بود. او گفته بود که از هر پنج نفر، یک نفر در محیط‌های کاری به مواد مخدر اعتیاد دارد.

در سال ۹۴ آمار معتادان مواد مخدر در جامعه کارگری ۲۰ درصد اعلام شده بود. آمار رسمی شمار کل معتادان در ایران را یک میلیون و ۳۲۵هزار نفر بر آورد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    این هم از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی!