ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل همکاری خود را با یونسکو تعلیق کرد

وزیر آموزش اسرائیل قطعنامه یونسکو را «شرم‌آور» خواند و گفت که تصمیم اعضای یونسکو «انکار تاریخ و نادیده گرفتن هزاران سال پیوند یهودیان با اورشلیم و کوه معبد» است.

در واکنش به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی یونسکو درباره مکان‌های مقدس در اورشلیم، اسرائیل اعلام کرد که همکاری خود را با این آژانس به حالت تعلیق درمی‌آورد.

نمایی از دیوار ندبه و مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نفتالی بنت، وزیر آموزش اسرائیل جمعه ۱۴ اکتبر/ ۲۳ مهر تصمیم دولت متبوع خود را مبنی به تعلیق همکاری‌های اسرائیل با یونسکو را به ایرنا بوکووا، مدیرکل آژانس فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) ابلاغ کرد.

وزیر آموزش اسرائیل قطعنامه یونسکو را «شرم‌آور» خواند و گفت که تصمیم اعضای یونسکو «انکار تاریخ و نادیده گرفتن هزاران سال پیوند یهودیان با اورشلیم و کوه معبد» است.

هفت کشور عربی لبنان، مراکش، عمان، قطر، الجزائر، مصر، سودان روز گذشته پیش نویس قطعنامه‌ای را به یونسکو ارائه دهند که در آن اسامی مکان‌های مذهبی در بیت المقدس، دیوار ندبه و مکان‌های مقدس حومه شهر تاریخی اورشلیم به زبان عربی نوشته شده بود.

بوکووا، رئیس یونسکو در پاسخ به اعتراض اسرائیل به این قطعنامه گفت: «میراث فرهنگی اورشلیم غیر قابل رؤیت است و این حق برای هر یک از جوامع مسلمان، مسیحی و یهودی به طور مجزا وجود دارد که تاریخ و رابطه آنها را با این شهر به رسمیت شناخته شود».

قرار است هفته آینده این پیش‌نویس به رأی گذاشته شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خلیل

    گزارش قضیه و تنظیم خبرتان ناقص و نامفهوم است. قطعنامه دقیقاً چه می گوید؟ اعتراض اسرائیل به چیست؟ پاسخ دبیرکل که "میراث فرهنگی اروشلیم غیرقابل رؤیت است" چه معنایی دارد؟