ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت کلمبیا آتش‌بس با فارک را تمدید کرد

دولت کلمبیا و شورشیان فارک می‌خواهند توافقنامه صلحی را که مردم در همه‌پرسی آن را نپذیرفتند نجات دهند. تمدید آتش‌بس زمان بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌سازد تا امر صلح را پیش ببرند.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا آتش‌بس با گروه چپگرای فارک را باز هم تمدید کرد. سانتوس گفت آتش‌بس تا پایان سال میلادی همچنان برقرار خواهد ماند.

پیش از این در ماه اوت دولت کلمبیا و فارک بر سر آتش‌بس به توافق رسیده بودند. اما این آتش‌بس تا پایان همه‌پرسی در مورد پیمان صلح معتبر بود. در پی رأی منفی مردم در همه‌پرسی، آتش‌بس نیز تنها تا پایان ماه جاری اکتبر اعتبار داشت.

بدین ترتیب با تمدید آتش‌بش دولت کلمبیا و فارک زمان بیشتری برای گفت‌وگو درباره برقراری صلح پس از همه‌پرسی خواهند داشت.

توافقنامه صلح بین دولت کلمبیا و فارک پس از چهار سال مذاکره به‌دست آمد اما در همه‌پرسی دوم اکتبر / ۱۱ مهر این پیمان با اکثریت شکننده از سوی مردم کلمبیا رد شد. با این حال رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرد که همه تلاش خود را خواهد کرد تا این صلح نهایی شود.

خوان مانوئل سانتوس که به‌دلیل پیشبرد مذاکرات صلح با فارک برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶ شد، گفت ۳۱ دسامبر (آخرین روز سال میلادی) مهلت نهایی نیست اما گفت‌وگوهای تازه در مورد توافقنامه صلح باید هر چه سریع‌تر از سر گرفته شود. او گفت: «زمان علیه صلح و زندگی عمل خواهد کرد.»

مخالفان توافقنامه صلح دولت و فارک بیش از هر چیز با طرح شرکت سیاسی فارک در قدرت مخالفند و خواهان مجازات نسبتاً خفیف برای شورشیان هستند.

در پی همه‌پرسی اخیر، هم دولت کلمبیا و هم فارک نشان داده‌اند که تصمیم دارند توافقنامه تاریخی صلح را نجات دهند.

نمایندگان دولت و فارک در هاوانا، پایتخت کوبا گرد آمده‌اند تا گفت‌وگوهای صلح را از سر گیرند. اکنون مسئله این است که آیا چریک‌های فارک حاضرند نکات کلیدی توافقنامه صلح را تغییر دهند یا خیر.

خوان مانوئل سانتوس روز سه‌شنبه نیز اعلام کرد که با گروه ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا (ELN)، دومین سازمان چریکی چپ کلمبیا نیز برای دستیابی به صلح وارد مذاکره می‌شود. دولت کلمبیا و گروه ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا در ونزوئلا اعلام کردند که مذاکرات صلح دو طرف در روز ۲۷ اکتبر / ۶ آبان در اکوادور آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.