ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار نسبت به فاجعه آواره شدن صدها هزار نفر پس از حمله به موصل

شواهد حاکی از نزدیک شدن حمله گسترده به شهر موصل، پایگاه اصلی داعش در عراق است. نیروهای امدادرسان می‌گویند در صورت چنین حمله‌ای موجی از انسان‌ها آواره خواهند شد که امکانات کافی برای رسیدگی به آن‌ها وجود ندارد.

سازمان‌های امدادرسان هشدار داده‌اند که در صورت انجام حمله تدارک‌دیده شده به موصل، مقر اصلی گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شمال عراق ده‌ها هزار نفر آواره خواهند شد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تخمین می‌زند که با حمله به موصل تا ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت پناهجویانی که به کمک‌های انسانی نیازمند خواهند بود، افزوده خواهد شد.

کارل شمبری، سخنگوی سازمان امدادرسان «شورای پناهندگان نروژ» (NRC) به خبرگزاری آلمان گفت در حال حاضر در اردوگاه‌های اضطراری اسکان حدود ۵۱ هزار نفر مقدور است. با در نظر گرفتن تدارکات ساخت و ساز اردوگاه‌های اضطراری دیگر این امکان برای حدود ۲۳۰ هزار نفر برآورده خواهد شد.

به‌گفته او اگر موج جدیدی از انسان‌ها آواره شوند با خلاء بزرگی که وجود دارد هرج و مرج غالب خواهد شد.

برخی از اردوگاه‌های اضطراری در نزدیکی جبهه‌های جنگ قرار دارند و به همین دلیل ارسال کمک به این اردوگاه‌ها دشوار خواهد بود.

افزون بر این، کمک‌های انسانی در عراق همواره با کمبود مالی مواجه‌ است. کارل شمبری گفت: «از سال‌ها پیش در این منطقه ما صدها هزار نفر آواره در این منطقه داریم اما منابع کافی مالی برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها نداریم.»

او تأکید کرد که «عراق را فقط به دلیل مسائل امنیتی جدی می‌گیرند.»

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است برای کمک به پناهجویان موصل به حدود ۲۰۰ میلیون دلار نیاز دارد اما تاکنون تنها حدود یک سوم این مبلغ را دریافت کرده است.

موصل آخرین سنگر داعش در عراق محسوب می‌شود. در حال حاضر در این منطقه ائتلافی از نیروهای مختلف در حال شکل‌گیری است که قصد دارند موصل را آزاد سازند.

به‌گفته ناظران احتمال حمله به موصل در همین ماه اکتبر نیز می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.