ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد ایران با فرانسه و کره برای کاهش هدر رفت آب

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب، میزان هدر رفت آب در ایران ۲۶ درصد است و ۲۰ سال زمان لازم خواهد بود تا این میزان تا سطح میزان جهانی کاهش یابد.

علی سیدزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت که ایران برای کاهش میزان هدر رفت آب با دو کشور فرانسه و کره جنوبی که اعلام آمادگی کرده‌اند، قرارداد خواهد بست.

شبکه‌های توزیع آب در ۱۰۰ شهر ایران و ۳۰ درصد طول شبکه‌های توزیع آب در کل ایران فرسوده هستند

سیدزاده، شنبه ۲۴ مهر به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که ایران برای جلوگیری از هدررفت آب در تلاش است که سرمایه‌گذاران کشورهای خارجی را جذب کند.

به گفته مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب، میزان هدر رفت آب در ایران ۲۶ درصد است که این میزان در مقایسه با کشورهای توسعه یافته با ۱۵ درصد هدر رفت آب، بیشتر است.

او گفت: «ما برای کاهش هدررفت آب تکنولوژی‌هایی مثل سیستم‌های پیشرفته نشت‌یابی، دستگاه‌های پیشرفته لوله‌یاب و تجهیزات کنترل و مدیریت فشار در شبکه توزیع نیاز داریم. اگر چه در داخل ایران برخی از این تکنولوژی‌ها بعضا وجود دارد، ولی تکنولوژی اصلی در کشورهای توسعه یافته موجود است».

بر اساس آماری که شرکت مهندسی آب و فاضلاب منتشرکرده، شبکه‌های توزیع آب در ۱۰۰ شهر ایران و ۳۰ درصد طول شبکه‌های توزیع آب در کل ایران فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارند.

سیدزاده گفت که دو کشور فرانسه و کره جنوبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تاکنون اعلام آمادگی کرده‌اند و ایران دو پروژه پایلوت در بوشهر و تهران به ارزش ۹۰ میلیون یورو تعریف کرده است و پیش‌بینی می‌کند که سالانه نیم درصد هدر رفت آب کاهش یابد.

به گفته او، ۲۰ سال زمان لازم خواهد بود تا میزان هدر رفت آب تا سطح میزان جهانی کاهش یابد.

ایران بیش از ۱۵ سال است که با خشکسالی مستمر مواجه است. افزون بر این خشکسالی، برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و توسعه فزاینده کشاورزی سبب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و بحران آب شده است.

مقامات ایران می‌گویند نگران این هستند که این بحران به جنگ آب در کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.