ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جعفر عظیم ‌زاده و شاپور احسانی راد به ۱۱ سال حبس محکوم شدند

وکیل این فعالان کارگری گفت که پرونده دیگری برای آنها به اتهاماتی از جمله «تشویش اذهان عمومی» در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساوه تشکیل شده و در جریان رسیدگی است.

محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع جعفر عظیم ‌زاده و شاپور احسانی راد، فعالان کارگری از صدور حکم ۱۱ سال حبس برای هر یک از موکلانش خبر داد.

جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به ۱۱ سال حبس محکوم شدند

فروغی شنبه ۲۴ مهر به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه حکم عظیم زاده و احسانی راد را به او تحویل داده است.

به گفته او دادگاه با استناد به مواد ۴۹۸ و ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی هر یک از این فعالان صنفی کارگری را به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است. اتهام آنها «ایجاد تشکل کارگری» است.

هر یک از آنها به اتهام «تبلیغ علیه نظام» نیز به یک سال زندان محکوم شدند.

فروغی گفت که در مهلت قانونی داده شده به این احکام اعتراض خواهد کرد و درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

عظیم‌زاده از هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰ هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد بوده، در دهم اسفندماه ۹۳  به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در مجموع به شش سال حبس محکوم شده بود.

این فعال کارگری روز یک‌شنبه ۱۷ آبان سال ۹۴ برای تحمل حکم خود راهی زندان اوین شد. او در بهار گذشته در اعتراض به اتهام‌های امنیتی در پرونده فعالان صنفی دست به اعتصاب غذا زد و پنج‌شنبه ۱۰تیر ماه ۹۵ پس از ۶۳ روز اعتصاب غذای خود را شکست با انتقال به بیمارستان به طور موقت آزاد شد.

او سه روز پس از آزادی موقت جعفر عظیم زاده، به شعبه چهار بازپرسی دادگستری شهرستان ساوه احضار شد.

شاپور احسانی‌راد، نماینده اخراجی کارگران کارخانه پروفیل ساوه و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به اتهام تحریک کارگران نورد و لوله صفا برای اعتصاب، شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۴ بازداشت شد. او در در ۲۰ خرداد همان سال با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وکیل این فعالان کارگری گفت که پرونده دیگری برای آنها به اتهاماتی از جمله «تشویش اذهان عمومی» در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساوه تشکیل شده و در حال حاضر در جریان رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.