ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار انتحاری در مراسم عزاداری شیعیان بغداد دست‌کم ۳۵ کشته برجای گذاشت

این انفجار زمانی در خیمه عاشورایی اتفاق افتاد که حاضران در حال برگزاری مراسم محرم بودند و گروهی نیز برای سوگواری بستگان کشته شده خود به این خیمه آمده بودند.

در یک چادر عزاداری محرم شیعیان در شمال بغداد انفجاری انتحاری رخ داد. در این حادثه دست‌کم ۳۵ تن کشته و ۶۳ تن زخمی شدند.

عکس از آرشیو- خیمه عاشورایی در عراق

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجار ظهر شنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۴ مهر در یک چادر عاشورایی در نزدیکی یک مرکز خرید در منطقه الشاب بغداد هنگامی رخ داد که تعدادی از شیعیان در حال برگزاری مراسم عزاداری محرم بودند.

تاکنون هیچ سازمان یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

در روزهای گذشته نیز چند انفجار در محل برپایی چادرهای عاشورا که توسط شیعیان عزادار محرم در خیابان‌های بغداد برپا شده است، رخ داد. مسئولیت این انفجارها را داعش برعهده گرفته بود.

ارتش عراق با کمک و پشتیبانی دیگر نیروهای ائتلاف ضد داعش در حال آماده شدن برای عملیات بازپس‌گیری موصل از داعش است. این شهر تنها پایگاه مهمی است که همچنان در تصرف داعش است.

داعش در ماه‌های گذشته طی چند عملیات که ارتش عراق به کمک شبه نظامیان شیعه حشد الشعبی انجام داده، بسیاری از مناطق تحت کنترل خود در عراق را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.