ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ایران به نشست ریاض: در مقام نصیحت نیستید

وزارت امور خارجه ایران، ابراز نگرانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه درباره فعالیت موشکی ایران را نشان دهنده بی‌اطلاعی آنها از مفاد برجام دانست.

وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای به مفاد بیانیه‌ای که نشست مشترک وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه در ریاض صادر کردند واکنش نشان داد.

وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس و ترکیه ایران را به مداخله‌گری در کشورهای منطقه متهم کردند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، وزارت امور خارجه ایران در این بیانیه که شنبه ۲۴ مهر منتشر شد، مواردی را که شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه در بیانیه خود آورده‌اند «اتهام» و «فرافکنی» خواند و آن را فاقد «حسن نیت» دانست.

در بیانیه وزارت امور خارجه ایران آمده است: «کشورهایی که مداخله‌جویی‌های غیرمسوولانه آن‌ها در سایر کشورها موجب گسترش ناامنی، جنگ و تروریسم شده و حاکمیت ملی همسایگان خود را نقض کرده‌اند، در مقامی نیستند که دیگران را به مداخله نکردن در امور منطقه نصیحت کنند».

اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه هفته گذشته در ریاض برگزار شد. وزرای خارجه ترکیه و عربستان شامگاه پنجشنبه ۲۲ مهر در پایان این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک، گفتند که ایران در مسائل داخلی کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه مداخله می‌کند.

آنها همچنین با حضور شبه نظامیان حشد الشعبی در عملیات آزادسازی موصل مخالفت کردند.

وزارت امور خارجه ایران، ابراز نگرانی کشورهای عضو این شورا درباره فعالیت موشکی ایران را نشان دهنده «بی‌اطلاعی صادرکنندگان بیانیه از مفاد برجام» دانست و نوشت که بر اساس برجام، قطع‌نامه‌های قبلی درباره فعالیت موشکی ایران از جمله قطع‌نامه ۱۹۲۹ از زمان اجرای برجام ملغی شده است.

وزارت امور خارجه ایران در پایان بیانیه خود نوشت: «جمهوری اسلامی ایران از پیشگامان طرح ایده خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی بوده و در صورت صداقت و رفتار دوستانه کشورهای مذکور، حاضر به همکاری با آن‌ها در جهت تحقق این ایده است».

پیشتر تعدادی از مقامات ایران از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری گفته بودند که آمادگی دارند برای رفع اختلافات بین تهران و ریاض و کشورهای هم‌پیمان با عربستان سعودی در منطقه، با آنها گفت‌وگو کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمود بذلی

    نصیحت از هر کسی ممکن نیست خصوصا جنایتکاران کودک کش - کسی میتواند نصیحت کند که متجاوز نباشد و حقوق خورا بشناسد مثل ایران - که از همه مظلومان دفاع میکند چه شیعی باشد چه برادران اهل سنت - مانند مظلومان فلسطین و غزه وچه حزب ا.. لبنان و یامظلومان یمن -

  • ا

    جالبه این شورا فتح الله گولن را هم که در آمریکا هست را تروریست خوانده است

  • راوی واقعیت

    نصیحت از هر کسی ممکن است. حتی جنایتکاران هم می توانند با توجه تجربه شان نصیحت خوبی بنمایند.