ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه به دابق، مرکز ایدئولوژیک داعش در سوریه، حمله کرد

نیروهای مخالف دولت اسد، رئیس جمهوری سوریه با حمایت نیروی هوایی ترکیه توانستند سه روستای مجاور هم در محدوده دابق، مرکز تبلیغات داعش را تصرف کنند.

ترکیه و نیروهای مخالف دولت سوریه تحت حمایت ترکیه حملات گسترده‌ای را در منطقه دابق در شمال سوریه آغاز کردند.

شهر دابق مرکز تبلیغات ایدئولوژیک داعش به شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حملات که هم زمینی و هم هوایی مواضع داعش در مرز شمالی سوریه با ترکیه را هدف قرار داده‌اند از صبح شنبه ۱۵ اکتبر/ ۲۴ مهر آغاز شده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که پیش از آغاز حملات هوایی ارتش ترکیه، موشک‌ پرانی‌های گسترده‌ای به سوی روستاهای منطقه دابق آغاز شده بود.

نیروهای مخالف دولت اسد، رئیس جمهوری سوریه توانستند سه روستای مجاور هم در محدوده دابق را تصرف و راه‌های ارتباطی آن را مسدود کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره این حملات گفت: «ما وارد جرابلس شدیم، سپس الراعی و حالا به کجا می‌رویم؟ به دابق».

او در ادامه گفت که ترکیه قصد دارد در محدوده‌ای را به وسعت پنج هزار کیلومتر به عنوان منطقه‌ای «امن و بدون ترور» اعلام کند. به گفته اردوغان، قرار است نزدیک به سه میلیون پناهنده سوری که در ترکیه به سر می‌برند به مناطقی که به تازگی به تصرف نیروهای تحت حمایت ترکیه درآمده‌اند منتقل شوند.

شهر دابق مرکز تبلیغات ایدئولوژیک داعش به شمار می‌آید. اعضای داعش بر این باورند که دابق صحنه «نبرد آخرالزمان» بین مسیحیت و اسلام خواهد بود. مجله سایبری داعش نیز، از این رو، دابق نام‌گذاری شده است. این شهر در اوت ۲۰۱۴ به تصرف داعش درآمد.

در هفته‌های گذشته داعش نیروهای تازه نفس از جمله سپاه الاسرا را به این منطقه اعزام کرد.

درگیری‌ها در مناطق شمالی سوریه به ویژه حلب در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. دیپلمات‌ها و مقامات ارشد ایالات متحده، روسیه، ایران و دیگر کشورهای درگیر در سوریه قرار است امروز در اجلاسی که در لوزان سوئیس برگزار می‌شود درباره توقف نبردها در حلب به مذاکره بنشینند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.