ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان سوری مورد حمایت ترکیه داعش را از دابق بیرون راندند

این عملیات با کمک حملات هوایی ترکیه و ائتلاف جهانی ضد داعش انجام گرفت. به گفته فرمانده نیروهای مخالف اسد، داعش در شهر دابق به طور گسترده‌ای مین گذاری کرده است.

نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند توانستند شهر دابق، پایگاه ایدئولوژیک داعش را به طور کامل به تصرف خود درآورند.

عکس از آرشیو - نیروهای مخالف دولت اسد مورد حمایت ترکیه با تانک و تسلیحات سنگین در شمال سوریه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیپ حمزه با حمایت ارتش ترکیه یکشنبه ۱۶ اکتبر/ ۲۵ مهر با دو هزار نیروی مسلح وارد شهر دابق، در نزدیکی مرز شمالی سوریه و ترکیه شدند و با وجود مقاومت کم نیروهای داعش، توانستند آنها را از این شهر بیرون برانند.

سیف ابو بکر، یکی از فرماندهان تیپ حمزه گفت که نیروهای داعش پس از ترک شهر دابق به سمت شهر الباب، که به مراتب پایگاه بزرگتری برای شبه نظامیان داعش است، عقب‌نشینی کردند.

به گفته این فرمانده نیروهای مخالف اسد، داعش در شهر دابق به طور بسیار گسترده‌ای مین گذاری کرده است.

این عملیات با کمک حملات هوایی ترکیه و ائتلاف جهانی ضد داعش انجام گرفت. جنگنده‌های ارتش ترکیه بمباران شهر دابق و ارشاق و نیز روستاهای اطراف این مناطق را از روز گذشته آغاز کردند.

شهر دابق مرکز تبلیغات ایدئولوژیک داعش به شمار می‌رفت. اعضای داعش بر این باورند که دابق صحنه «نبرد آخرالزمان» بین مسیحیت و اسلام خواهد بود. مجله سایبری داعش نیز، از این رو، دابق نام‌گذاری شده است. این شهر در اوت ۲۰۱۴ به تصرف داعش درآمده بود.

در هفته‌های گذشته داعش نیروهای تازه نفس از جمله سپاه الاسرا را به این منطقه اعزام کرده بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز روز گذشته گفت که ترکیه قصد دارد پس از جرابلس و الراعی، وارد دابق شود و منطقه‌ای به وسعت پنج هزار کیلومتر برای بازگشت پناهندگان سوری به عنوان منطقه امن اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.