ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به طور مشروط پایان یافت

پس از جلسه بین مدیریت کارخانه و کارگران معترض، کارفرما وعده داد تا بخشی از مطالبات کارگران را پرداخت کند و کارگران تصمیم گرفتند به طور مشروط دست از اعتراض بکشند.

بیش از هزار و ۵۰۰ کارگر معترض مجتمع صنعتی نیشکر هفت تپه پس از ماه‌ها اعتراض، با توافق با کارفرما به طور مشروط به اعتراض خود پایان دادند.

عکس از آرشیو - کارگران نیشکر هفت تپه نزدیک به یک سال است که برای وصول مطالباتشان اعتراض کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران نیشکر هفت تپه یکشنبه ۲۵ مهر اعلام کردند که پس از توافقی که روز گذشته با کارفرما کردند تصمیم گرفته‌اند «به طور مشروط» به اعتراض خود پایان دهند.

در جلسه‌ای که عصر شنبه ۲۴ مهر با حضور نمایندگان مدیریت این واحد صنعتی و کارگران معترض تشکیل شد، کارفرمای بخش خصوصی متعهد شد که دو ماه از معوقات مزدی کارگران رسمی و قراردادی این مجتمع را پرداخت کند.

در این جلسه همچنین کارفرما وعده داد که دستمزد پرداخت نشده ماه‌های شهریور و مهر را نیز در فاصله پنجم تا دهم آبان و ۲۵ تا ۳۰ آبان پرداخت کند.

کارگران رسمی و قراردادی نیشکر هفت تپه دو تا چهار ماه دستمزد از کارفرما طلب دارند. آنها پنجشنبه ۲۲ مهر یک ماه از دستمزد معوقه خود را دریافت کرده بودند.

با این وجود این کارگران اعلام کرده بودند تا دستیابی به تمام مطالبات صنفی خود که شامل پرداخت کامل حقوق معوقه، بیمه و تأمین امنیت شغلی آنها می‌شود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

در جلسه روز شنبه کارفرما همچنین مکلف شد که چهار درصد  سهم بازنشستگی ۷۰۰ کارگر مشمول مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور را پرداخت کند و بخشی از مطالبات ۸۰ تن از رانننده‌های کامیون وماشین‌های استیجاری که در شش ماه گذشته با آنان تسویه حساب نشده را پرداخت کند.

افزون بر موارد فوق، کارفرما وعده داد که برخی مزایای قانونی وعرفی کارگران را که در گذشته دریافت می‌کردند را از ماه آینده  به کارگران پرداخت کند. این مزایا شامل حق لباس ،کفش و لوازم التحریر کارگرانی است که فرزند دانش آموز دارند.

رسیدگی و نظارت برانجام  وعده‌های داده شده در این جلسه به مراجع تشخیص و حل اختلاف واگذار خواهد شد.

کارگران این واحد صنعتی نزدیک به یک سال است که به طور مداوم دست به تجمع، اعتراض و اعتصاب زده‌اند.  آنها با وعده کارفرما ۲۰ شهریور به اعتراض خود پایان دادند، اما یک روز بعد اعتراض خود را از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.