ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکیل نرگس محمدی: به حکم دادگاه تجدیدنظر اعتراض خواهیم کرد

برخی نمایندگان مجلس خواستار نقض حکم نرگس محمدی و رسیدگی دوباره به پرونده او شده‌اند. وکیل او گفته که امیدوار است حکم ۱۶سال حبس موکلش در دیوان عالی کشور نقض شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، نوشته‌اند حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی باعث «بالا بردن هزینه انتقاد سالم» و «جمود و رکود جامعه» می‌شود. این نمایندگان مجلس خواستار نقض این حکم و رسیدگی دوباره به پرونده این فعال حقوق بشر شده‌اند.

همزمان وکیل نرگس محمدی گفته که به تایید حکم ۱۶ سال حبس موکلش در دادگاه تجدیدنظر اعتراض می‌کند و امیدوار است این حکم در دیوان عالی کشور نقض شود.

 تعدادی از نمایندگان مجلس، هم در نامه‌ای که روز یکشنبه ۲۵ مهر منتشر شده، با اشاره به فعالیت‌های نرگس محمدی در حوزه حقوق زنان اعلام کرده‌اند که «صدور احکامی این‌چنینی برای منتقدان به نتیجه‌ای جز بالا بردن هزینه انتقاد سالم نمی‌انجامد.»

این نمایندگان می‌گویند که صدور این نوع احکام «موجب دوری دگراندیشان و منتقدان از کشور و حاکمیت» و «باعث جمود و رکود جامعه» می‌شود.

نمایندگان معترض، خواستار نقض حکم صادر شده برای نرگس محمدی شده‌اند و گفته‌اند که پرونده او باید در شعبه هم عرض دوباره رسیدگی شود.

نویسندگان این نامه به بیماری «آمبولی ریه و فلج عضلانی» نرگس محمدی اشاره کرده‌اند که «تاکنون اقدام مؤثری برای معالجه او صورت نگرفته؛ در حالی که پزشکان بارها بر لزوم بستری شدن او تاکید کرده‌اند و بر اساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند برای او خطرناک باشد.»

علی مطهری، علیرضا محجوب، علیرضا رحیمی، ناهید تاج‌الدین، فریده اولاد قبا، فاطمه سعیدی، محمود صادقی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، احمد مازنی، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی، پروانه سلحشوری، هاجر چنارانی و حمیده رزآبادی از امضاکنندگان این نامه هستند.

کانون مدافعان حقوق بشر ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵ /۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ با انتشار فراخوانی از «همه آزاد اندیشان، سازمان‌ها و افراد مدافع حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان» تقاضا کرده تا در یک همبستگی جهانی از هیچ تلاش ممکنی برای کمک به آزادی نرگس محمدی فروگذاری نکنند.

کانون مدافعان حقوق بشر حکم نرگس محمدی را ناعادلانه و غیرمنصفانه خوانده و خواستار آزادی بدون قید و شرط او شده است.

 بیش از ۱۰۰ عضو سابق دفتر تحکیم وحدت هم این حکم را «بی‌سابقه» خواندند و  آن را «نشان از بی‌معنا شدن مفهوم سال و ماه نزد برخی مقامات و دستگاه‌ها» دانسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    نمونه ای از عدل اسلامی ! یک خانم بزرگوار به نابسامانی ها انتقاد کرده و درخواست اصلاح وضع کشور را دارد، پاسخ نظام مقدس به او این است ! بعد میگویند امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز واجب است !