ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن غیرنظامیان در حملات تازه به حلب

بار دیگر حملات هوایی به شرق حلب غیرنظامیان را به کام مرگ کشید. در ۲۴ ساعت اخیر ۴۵ نفر در حملات هوایی جان خود را از دست دادند. رسانه‌های روسیه می‌گویند شورشیان غیرنظامیان را سپر دفاعی خود کرده‌اند.

در حملات هوایی تازه به شهر حلب در روز دوشنبه ۱۷ اکتبر / ۲۶ مهر، دست‌کم ۱۲ غیرنظامی کشته شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه ضمن اعلام این خبر گزارش داد که این حملات به منطقه شرق حلب، محل استقرار شورشیان، صورت گرفته و ده‌ها غیرنظامی نیز زخمی و یا زیر آوار مفقود شده‌اند.

بنا به این گزارش در میان کشته‌شدگان پنج کودک نیز دیده می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین گفته است در ۲۴ ساعت اخیر ۴۵ نفر در حملات هوایی به حلب کشته شدند.

ارتش سوریه در حال حاضر تلاش می‌کند تا با حملات گسترده به حلب کل این شهر را به تصرف خود در آورد. نیروهای سوری از حمایت جنگنده‌های روسیه بهره می‌برند.

از سوی دیگر، روز یکشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۵ مهر «راشا تودی»، در گزارشی نوشت شورشیان از مردم شرق حلب به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کنند. «راشا تودی» افزود: «تروریست‌ها می‌دانند تا وقتی که غیرنظامیان در این منطقه حضور دارند دولت سوریه نمی‌تواند از همه توان نظامی خود برای بازپس‌گیری منطقه استفاده کند.»

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه در لوکزابورگ گرد هم آیند تا درباره جنگ سوریه به گفت‌وگو بپردازند.

منابع دیپلماتیک گفته‌اند وزیران خارجه اتحادیه اروپا ادامه حملات هوایی به حلب را به‌شدت محکوم کرده و خواهان برقراری آتش‌بس به‌منظور ارسال کمک‌های انسانی به حلب خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود که تعیین تحریم‌های جدید علیه رژیم بشار اسد در برنامه وزیران خارجه کشورهایی اروپایی خواهد بود اما تحریم‌های دیگر علیه روسیه، به‌عنوان هم‌پیمان حکومت سوریه، به‌دلیل تلاش‌های تازه به‌منظور دستیابی به راه‌حلی برای آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه ۱۵ اکتبر / ۲۴ مهر برای نخستین بار پس از آغاز دور جدید حملات هوایی روسیه و سوریه به حلب، با همتای روس خود سرگئی لاوروف و وزیران خارجه ایران، اردن، ترکیه، مصر، قطر، عراق و عربستان سعودی در لوزان سوئیس دیدار داشت اما این نشست بدون نتیجه پایان یافت.

جان کری روز یکشنبه ۱۶ اکتبر / ۲۵ مهر نیز با وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در پیوند با مسائل سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.