ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعیت ورود خبرنگاران زن به مسابقه فوتسال زنان ایران و روسیه

فدراسیون فوتبال ایران ورود خبرنگاران و عکاسان زن را به رقابت دوستانه تیم‌های ملی فوتسال زنان ایران با روسیه ممنوع کرد. دلیل این کار بی‌حجاب بودن بازیکنان روسیه اعلام شده است.

فدراسیون فوتبال ایران ورود خبرنگاران و عکاسان زن را به رقابت دوستانه تیم ملی فوتسال بانوان ایران با تیم روسیه، نایب قهرمان جهان ممنوع کرد.


تیم فوتسال زنان سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا  مقام اول را کسب کرده بود و در روزهای گذشته میزبان تیم فوتسال زنان روسیه بود اما خبرنگاران و عکاسان ایرانی‌ای که برای پوشش بازی دوستانه‌ قهرمان آسیا و نایب قهرمان جهان رفتند، نتوانستند وارد سالن شوند و این دیدار را پوشش دهند. بر اساس این گزارش، حتی خبرنگاران زن نیز اجازه حضور برای پوشش خبری این دیدار را پیدا نکردند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دلیل ممنوع شدن ورود خبرنگاران و عکاسان ایرانی برای بازی دوستانه ایران و روسیه، «بی‌ججاب بودن بازیکنان فوتسال روسیه» اعلام شده در حالی که عکس‌های این بازی در رسانه‌های روسی منتشر شده است.

دختران فوتسالیست ایرانی با پوشش اسلامی مقابل روسیه بازی کرده‌اند.

در دومین بازی تیم‌های ایران و روسیه بازیکنان روسیه با حجاب و مقنعه وارد زمین شدند. با این حال باز هم از ورود خبرنگاران، حتی خبرنگاران زن برای پوشش این مسابقه جلوگیری شده است.

رسانه‌های ایران اغلب نصویری از مسابقات ورزشی زنان ایرانی نشان نمی‌دهند اما اخبرا تصاویری از مسابقات تنیس روی میز دسته اول زنان به صورت زنده پخش شده است.

بر اساس قوانین فیفا بازیکنان تیم روسیه موظف به رعایت پوشش اسلامی نیستند. تیم ایران و کشورهایی که با لباس اسلامی در مسابقات شرکت می‌کنند، پیش‌تر باید لباس‌ها را به تایید فیفا رسانده باشند.

موضوع پوشش زنان ایرانی در مسابقات جهانی و الزام زنان ورزشکار خارجی به رعایت پوشش اسلامی در داخل ایران همواره موضوع چالش ورزش قهرمانی زنان بوده است.

در هفته‌های گذشته هم، موضوع میزبانی رقابت‌های جهانی شطرنج زنان در ایران، خبرساز شد.

دو شطرنج باز عیرایرانی به اجبار برای رعایت حجاب در این مسابقات اعتراض کردند و نازی پاکیزده شطرنج باز آمریکایی گفت در این مسابقات شرکت نمی‌کند.

برخی از فعالان حقوق زنان از این اعتراض‌ها برای اعلام مخالفت با حجاب اجباری برای شرکت‌کنندگان خارجی در مسابقات ورزشی استفاده کرده‌اند.

آنها می‌گویند حتی طبق قوانین اسلام زنان غیرمسلمان موظف به رعایت حجاب نیستند و ایران نباید میزبان رقابت‌هایی مانند این مسابقات شود.

در مقابل، گروهی این اعتراض‌ها را باعث محروم شدن زنان ایرانی از تجربه‌های جهانی می‌دانند.

ایران اما رعایت حجاب را برای تمام زنان اقلیت مذهبی در داخل کشور و نیز زنانی که به عنوان توریست و مسافر به این کشور می‌روند الزامی کرده است.

به جز اینها، زنان ایرانی امکان حضور در ورزشگا‌ه‌ها و تماشای مسابقات مردان را ندارند. در روزهای گذشته، سازمان عفو بین‌الملل از فدراسیون جهانی والیبال خواست تا زمانی که ایران اجازه ورود زنان را به ورزشگاه‌ها نمی‌دهد به این کشور میزبانی ندهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.