ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وثیقه ۲۹میلیارد تومانی و ادامه بازداشت یاسین رامین

نزدیک به دو ماه از بازداشت پرحاشیه یاسین رامین می‌گذرد. وکیلش می‌گوید که با کاهش قرار وثیقه موکلش موافقت نشده است. او به واردات شیرخشک آلوده و به جیب زدن دو میلیون دلار از دارایی‌های هلال احمر متهم است.

محمد شعبانی، وکیل یاسین رامین عصر دوشنبه ۲۶ مهر به خبرگزاری ایلنا گفت با کاهش میزان وثیقه موکلش موافقت نشده است. شعبانی پس از چهارمین جلسه بازپرسی یاسین رامین عنوان کرد مدارک جدیدی از آلمان رسیده که در اختیار بازپرس پرونده قرار گرفته است. او ابراز امیدواری کرد که با این مدارک مبلغ وثیقه کاهش یابد.

یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد است. در روزهای پایانی مرداد پس از آنکه رسانه‌ها از ممنوع‌الخروجی رامین خبردادند، دادستان تهران بازداشت او را تائید کرد. دلیل بازداشت رامین، شکایت سازمان هلال احمر از اوست و متهم به خاطر ناتوانی در تامین وثیقه ۲۹میلیارد تومانی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برد.

یاسین رامین مدیرعامل شرکت دارویی رشد وابسته به سازمان هلال احمر ایران بود. برپایه گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی ایران، رامین در دوره تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اقدام به واردات شیرخشک و دلالی دارو کرده است.

مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون که ازدواجش با فرزند محمدعلی رامین حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشته، اتهام‌های وارده در باره واردات شیرخشک آلوده به همسرش را کذب می‌خواند.

وکیل رامین هم اتهام واردت شیر‌خشک آلوده را رد کرد و گفت: «این موضوع به ایشان ارتباطی ندارد.» او مسائل مطرح شده در پرونده موکلش را  اتهام ندانست و افزود: «مشکل یک اختلاف حساب شش میلیاردی است.»

“آقازاده دلال” و ماجرای ۲ میلیون دلار

پس از تائید خبر بازداشت فرزند محمدعلی رامین رسانه‌های نزدیک به دولت و منتقدان دولت تلاش کردند تا او را به رقیب منتسب کنند.

حامیان دولت گزارش کردند که او با استفاده از رانت ویژه در دولت احمدی‌نژاد و با حمایت ویژه ابوالحسن فقیه رئیس وقت سازمان هلال احمر به ریاست شرکت دارویی رشد رسیده است.

یاسین رامین که «خطبه عقد ازدواج» او با مهناز افشار را محمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق ایران خوانده است، گفته که به لحاظ سیاسی با پذرش- محمدعلی رامین – ارتباطی ندارد. اما انتشار تصاویر فرزند و پدر در رسانه‌ها به هنگام هفدهمین نمایشگاه کتاب با واکنش شدید محمدعلی رامین روبرو شد.

او گفته بود که انتشار این تصاویر موجب شناسایی فرزندش از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی خواهد شد. محمدعلی رامین مدعی شده بود که فرزندش به دلیل فعالیت‌ در زمینه تأمین برخی کالاهای پزشکی تحریم شده و برای همین‌ بسیار مورد توجه «رسانه‌ها و کارتل‌های صهیونیستی» است.

امیرحسین ضیایی رئیس سازمان هلال احمر مرداد سال گذشته به خبرگزاری فارس گفت که این شرکت در دوره ریاست مسعود خاتمی در جمعیت هلال احمر به یاسین رامین منتقل شده است.

او اتهام یاسین رامین را عدم انتقال ۲ میلیون دلار که باید به یک شرکت آلمانی بابت خرید تجهیزات پزشکی پرداخت می‌شد، اعلام کرد و گفت که در صورتی که این آقازاده به تعهداتش عمل کند،ما نیز دیگر موضوع را پیگیری نمی‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر دلیل واگذاری مسئولیت این شرکت به یاسین رامین را تابعیت آلمانی او اعلام کرد. به گفته او فعالیت این شرکت از سال ۹۲ متوقف شده است.

ضیایی رسیدگی به بخشی از این پرونده را به دلیل اینکه در آلمان و براساس قوانین این کشور به ثبت رسیده، دشوار دانسته و گفته است: «از نظر قوانین آلمان این شرکت متعلق به هلال‌احمر نیست؛ بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سمیرا پرورش خواه

    خانوم افشار بهتر است با واقعییت کنار بیایید.اکنون وقت ان است کل ملت ایران مدعی وشاکی باشند.این اقا ثروت اجدادی که نداشته.ای کاش در ایران هم یک موسسه نیرومند بود ومثل کشور های پیشرفته ثروت افراد را بررسی می کرد.این پول .پول خون مردم است که شما با اب قاطی ونوش جان می کنید روزی فرا می رسد که همه انان که از ثروت این مردم بهره برداریه شخصی کردند به میزه محاکمه کشیده شوند

  • حسن

    خانم افشار :کذب محض یعنی چه?چرا از واقعییت فرار کرده وتوپ را به زمین دیگران شوت میکنید.....شهامت داشته واز آن نوزادانی که این شیرهای آلوده را خورده وشاید هم تعدادی ازآنها ازبین رفته اند طلب عفو کن....گرچه اینگونه اعمال برای قشری مانند شما امری طبیعی بوده وبرای گریز از مجازات همسرت آنرا سیاسی جلوه میدهی.....این شیوه محتکران واختلاس گران است چاپیدن ملت درمانده بهر طریق حتی شیر خشک آلوده...برنج آلوده...روغن آلوده و...........جا دارد مدعی العموم به شدت بااین افراد برخورد کند

  • ارژنگ

    همین فسادهاست که وقتی یه ایرانی پولدارو میبینن میگن بر اون پدر دزدت لعنت