ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ورزش استعفا کرد؛ احتمال استعفای وزیران ارشاد و آموزش و پرورش

کابینه دولت روحانی در شرف تغییر سه وزیر است. در پی استعفای محمود گودرزی، وزیر ورزش خبرهایی از استعفای احتمالی وزیر ارشاد و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش منتشر شده است.

استعفای سه وزیر کابینه دولت یازدهم در رسانه‌های ایران منتشر شده است. استعفای محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تایید شده اما استعفای علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده  است.

از راست: محمود گودرزی، علی جنتی و علی‌اصغر فانی

استعفای وزیر ورزش و جوانان پس از جلسه مشترک او و حسن روحانی، رئیس جمهوری در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر اعلام شد و سپس وزارت ورزش نیز این خبر را تأیید کرد.

محمود گودرزی پس از آن‌که مجلس ایران به مسعود سلطانی‌فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم رأی اعتماد نداد، در آبان‌ماه ۱۳۹۲ به‌عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم به مجلس معرفی شد و در همان ماه با ۱۹۹ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۲۴ رأی ممتنع از مجلس رأی اعتماد گرفت.

در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به‌نقل از یک منبع آگاه نوشت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش هم استعفا کرده‌اند.

خبرگزاری فارس بعد از ظهر سه‌شنبه خبر استعفای جنتی را تأیید کرد.

با این حال خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به نقل از یک منبع آگاه در وزارت ارشاد اسلامی نوشت استعفای علی جنتی پذیرفته نشده است.

این خبرگزاری همچنین به‌نقل از محمد فاضل، مدیرکل دفتر وزارتی وزیر آموزش و پرورش، استعفای علی‌اصغر فانی در جلسه هیئت دولت را تکذیب کرد. فاضل گفت: «علی‌اصغر فانی استعفا نداد و تمامی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی، صحت ندارد.»

علی جنتی یکشنبه ۲۵ مهرماه درباره شایعات منتشرشده در مورد کنار رفتنش از سمت وزیر ارشاد اسلامی گفته بود: «چند روز دیگر نتیجه مشخص می‌شود و من درباره این موضوع صحبت نمی‌کنم.»

روز شنبه ۲۴ مهر رسانه‌های ایران به‌نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور از روشن شدن وضعیت علی جنتی در نشست هیأت دولت خبر داده بودند اما او نیز گفته بود از استعفای علی جنتی خبری ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    محمد بنا که براساس اعلام فدراسیون جهانی کشتی (فیلا)، موفق‌ترین مربی تاریخ کشتی فرنگی جهان شناخته شده، پس از سال‌ها زندگی با این تیم و حضور یک و نیم ساله‌اش در کنار کشتی گیران فرنگی کار، به دلیل اختلافی که با رسول خادم پیدا کرد، از سرمربی گری تیم ملی فرنگی کنار کشید. مهم‌ترین مشکلات بنا با رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد را می‌توان در دخالت‌های رسول خادم و حتی وزیر ورزش و جوانان در امور فنی و البته برآورده نشدن خواسته‌های مالی این تیم دانست. پس از کنار رفتن محمد بنا، «احد پازاج»، دوست قدیمی رسول خادم سرمربی فرنگی کاران شد. تیم ملی فرنگی ایران هرگز از حواشی دور نبوده است. یک سال قبل، دهم شهریور ماه بود که اردوی کشتی فرنگی ایران ملتهب شد. وزیر ورزش و جوانان که علاقه خاصی به رشته کشتی دارد و هر از گاهی برای نشان دادن علاقه‌اش، به صورت سر زده به اردوی تیم‌های ملی سرکشی می‌کند، سال گذشته با حمله شفاهی «امید نوروزی»، قهرمان کشتی فرنگی ایران در المپیک روبه رو شد. نوروزی به نیابت از سایر کشتی گیران به محمود گودرزی گفت: «شما می‌دانید ما ۱۵ ماه است حقوق نگرفته‌ایم؟» وزیر با خنده می‌گوید: «خزانه خالی است. پول می‌خواهی؟ بیا برو هرچی هست بردار... .» وزیر ورزش که با صدای بلند در سالن خانه کشتی می‌خندیده، ناگهان با این جواب امید نوروزی روبه رو می‌شود: «نمی‌توانی کار کنی، برای چه آمده‌ای؟ شما که می‌توانید ظرف یک ساعت، ۳۰ میلیارد برای استقلال و پرسپولیس جور کنید، چه طور نمی‌توانید بدهی کشتی گیران را بدهید؟» محمود گودرزی برافروخته می‌شود و می‌گوید: «دوست ندارم کسی وظایفم را به من گوشزد کند. اصلا تو کی هستی که این طور حرف می‌زنی؟»! امید نوروزی در جواب می‌گوید: «من قهرمان المپیک این مملکت هستم. تو چه کسی هستی؟» نوروزی خیلی زود فهمید که باید قید حضور در تیمی که رسول خادم به شکلی مریدانه از وزیر خود دفاع می‌کند را بزند و پیش از آن که او را از ترکیب تیم ملی فرنگی کنار بگذارند، غزل خداحافظی بخواند. تیم فرنگی ایران بدون امید نوروزی، بدون محمد بنا، با یک «حمید سوریان» ناآماده که رسول خادم اصرار داشت باید در این رقابت‌ها کشتی بگیرد، وارد امریکا شد؛ سهمیه‌ها را از دست داد، بدون یک مدال طلا فقط یک نقره و یک برنز گرفت و تنها سه سهمیه کسب کرد.

  • Farid

    گودرزی مدیر جهانی٬ با اعمالش سبب نابودی ورزش و فرار بازیکنان ملی بخارج شد...ا