ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موج ترمیم در کابینه روحانی، بازار داغ گمانه‌زنی

وزیران صنعت و آموزش و پرورش خبر استعفای خود را تکذیب کرده‌اند. وزیر ارشاد ساکت است اما رسانه‌ها سرگرم تبادل خبر های غیررسمی پیرامون موج تغییر در کابینه و افراد جایگزین هستند.

وزیران صنعت و آموزش و پرورش خبر استعفای خود را قویا تکذیب کرده‌اند. وزیر ارشاد در مورد خبر استعفایش سکوت کرده اما رسانه‌ها و محافل سیاسی سرگرم تبادل خبر های غیررسمی پیرامون ترمیم کابینه و وزیران جایگزین هستند.

از عمر چهار ساله دولت یازدهم چند ماه بیشتر باقی نمانده است.

در حاشیه اخبار مبنی بر استعفای سه وزیر کابینه روحانی، رسانه‌ها از استعفای  نعمت‌زاده وزیر صنعت نیز خبر دادند اما روابط عمومی این وزارتخانه اعلام کرد که او همراه روحانی در سفر استانی به هرمزگان است. علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز می‌گوید استعفا نداده و دارد خود را آماده جلسه استیضاح در مجلس می‌کند.

عصر سه‌شنبه ۲۷ مهر رسانه‌ها نوشتند که جمعی از وزیران دولت یازدهم برای چالاک سازی کابینه استعفا کرده‌اند. استعفای گودرزی تایید و رسمی شد اما استعفای جنتی هنوز ناروشن است و خودش موضعی در قبال این خبر نگرفته است.

معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها استعفای نعمت‌زاده را تکذیب کرد. علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش نیز که بحث استیضاح او در دستور کار مجلس است، با تکذیب خبر استعفایش به خبرگزاری تسنیم گفت: «هم اکنون از جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی می‌آیم و این روزها در حال آماده کردن گزارشی از کارنامه عملکردم برای نمایندگان و مردم هستم.»

خبرگزاری ایسنا به نقل از یک منبع آگاه نوشته بود که استعفای فانی، جنتی و گودرزی در راستای ترمیم و تقویت کابینه انجام شده است.

وبسایت "الف" از قول یک منبع آگاه در دولت می‌نویسد در ‌آینده در حوزه صنعت و اقتصاد نیز تغییراتی صورت می‌گیرد و یک یا دو جایگاه ارشد دولتی نیز شامل این تغییرات خواهد شد.

بازار داغ خبرهای غیررسمی

ترمیم کابینه روحانی بازار مبادله خبرهای تایید نشده را گرم کرده است. وبسایت "الف" نوشت: «پروژه ترمیم کابینه، خبر از عزم روحانی برای سرعت بخشی در اصلاح برخی نواقص دولت، افزایش کار‌آمدی و جوان‌گرایی در ماه‌های پایانی دوره‌ اول دولتش دارد.»

از حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی وزارت ارشاد نام برده می‌شود. رسانه‌ها از هم اینک با اسم او بازی کلامی می‌کنند و می‌نویسند یک آشنا وارد ارشاد می‌‌شود.

گرچه فانی استعفای خود را تکذیب کرده اما به دلیل بالا بودن احتمال استیضاح او در مجلس، از محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی وزارت آموزش و پرورش یاد شده است. الف می‌نویسد به احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران هم پیشنهاد تصدی وزارت ارشاد را داده‌اند که مخالفت کرده است.

برخی منابع نزدیک به دولت، از علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل فعلی منطقه‌ آزاد کیش به عنوان گزینه اصلی وزارت ورزش نام برده‌اند. او عضو هیات مدیره پرسپولیس نیز هست.

ایسنا از قول منابع مطلع نوشته که گویا قرارست نجفی سرپرستی یکی از دو وزارتخانه ورزش یا آموزش و پرورش را عهده دار شود‌: «اما شنیده‌ها حاکی است که خودش تمایلی به این امر ندارد.»

استعفای جنتی نه تکذیب شده نه تایید. خود او سکوت کرده اما پاره‌ای رسانه‌ها در این مورد نوشته‌اند: ‌«بنویسیم استعفا بخوانیم برکناری.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    گودرزی را نه بخاطر بی لیاقتی اش و نابودی ورزش بلکه بخاطر انجام مسابقه فوتبال در عاشورا و جنتی را بخاطر ماجرای برگزاری کنسرت‌ها و اعتراض‌های اصولگرایان در این باره به ویژه در مشهد و قم ب و وزیر ورزش را بخاطرافتضاح کتک زدن دانش اموز سیستانی برکنارکردند!!