ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران: آمریکا در احکام قضایی ما دخالت نکند

در پی اعتراض وزارت امور خارجه آمریکا به حکم ۱۰ سال زندان محمدباقر و سیامک نمازی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران آن را دخالت در احکام قضایی صادرشده در دادگاه‌های ایران دانست.

احکام قضایی سنگین علیه محمدباقر و سیامک نمازی در ایران به اتهام جاسوسی برای آمریکا اعتراض واشنگتن را برانگیخت اما سخنگوی وزارت خارجه ایران این اعتراض را دخالت در امور قضایی ایران خواند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه ۲۸ مهر در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره احکام قضایی سنگین علیه محمدباقر و سیامک نمازی گفت: «هر گونه مرتبط ساختن مسائل داخلی ایران و احکام قضایی مستقل دادگاه‌های ایران علیه مجرمان و جاسوسان بیگانه به فضای بین‌المللی کسب و کار و سرمایه‌گذاری در ایران نمونه تلاشی بیجا، بیهوده و بی‌ثمر برای اثرگذاری بر روند همکاری‌های جهانی با جمهوری اسلامی ایران است.»

قاسمی این اقدام آمریکا را خشتی دیگر توصیف کرد که بر «دیوار بلند بی‌اعتمادی» ایران نسبت به آمریکا خواهد افزود.

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۷ مهر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران محمدباقر و سیامک نمازی را به‌همراه چهار نفر دیگر به نام‌های علیرضا امیدوار، نزار زکا، فرهاد عبدصالح و کامران قادری به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

سیامک نمازی مدیر ایرانی آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت نفتی «کرسنت» در امارات و از دست‌اندرکاران شرکت مشاوره «آتیه ‌بهار» در ایران، در مهرماه ۱۳۹۴ بازداشت شد. محمدباقر نمازی، پدر ۸۰ ساله سیامک نمازی نیز پس از دستگیری پسرش به ایران آمد و او سوم اسفندماه سال گذشته دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. این دو زندانی تابعیت ایرانی و آمریکایی دارند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه خود بازداشت و محاکمه محمدباقر و سیامک نمازی را «ناعادلانه» خواند و نسبت به سلامتی آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

همچنین در این بیانیه آزادی فوری آمریکایی‌های زندانی در ایران درخواست شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت جمهوری اسلامی «هیچ اهمیتی برای گفتارهای مداخله‌جویانه و سیاستهای زیاده‌خواهانه مقامات آمریکایی» قائل نیست و «سیاست‌های مزاحم دولتمردان آمریکایی راه به جایی نبرده و باز هم نخواهد برد.»

در پی اعلام احکام قضایی محمدباقر و سیامک نمازی، روز سه‌شنبه بابک نمازی، پسر محمدباقر و برادر سیامک نمازی بیانیه‌ای از طرف خانواده نمازی منتشر کرد و حکم آن‌ها را «شوک‌آور» خواند.

در این بیانیه گفته شده که جزئیات اتهامات این دو همچنان نامشخص است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • miyane

    از وظایف هر دولتی، دفاع و مراقبت از اتباعش است. فرقی نمی کند ایران یا امریکا باشد. وقتی روحانی به عنوان نماینده نظام، می گوید دفاع جنبش حق طلبانه در سایر نقاط جهان جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد داد! رسما اعلام مداخله د رامور سایر کشورها را می پذیرند! رطب خورده منع رطب می کند؟!

  • شهربانو

    شما مردم خود ایران هم اجازه تعیین سرنوشتشان را نميديد. آمریکا که دیگه هیچ. امریکا را زدید کنار رفتید تو بغل روسیه هر موقع می خواد بهتون تجاوز می کنه.