ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع خامنه‌ای از تکرار کلمه دشمن

دشمن، توطئه، فتنه ... از کلمات محبوب رهبر جمهوری اسلامی هستند. او خود را توجیه کرده و گفته است که تکرار کلمه "دشمن" همچون تکرار کلمه "شیطان" در قرآن است.

دشمن، توطئه، فتنه ... از کلمات محبوب رهبر جمهوری اسلامی هستند. او خود را توجیه کرده و گفته است که  تکرار کلمه "دشمن" همچون تکرار کلمه "شیطان" در قرآن است.

به گزارش سایت رهبر، خامنه‌ای امروز (چهارشنبه ۲۸ مهر) با « بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی» دیدار داشت. او در این دیدار وعده رسیدن به «تمدن نوین اسلامی» را تکرار کرد و یکی از پیش‌شرط‌های آن را رشد علمی خواند. او گفت که در این رابطه نگران «کارشکنی‌های دشمن» است. خامنه‌ای در ادامه علت تکرار کلمه دشمن در سخنرانی‌هایش را این گونه توضیح داد:

«عده‌ای تا کلمه دشمن تکرار می‌شود، ناراحت می‌شوند اما این تکرار و هشدار، همچون تکرار کلمه‎‌ شیطان در قرآن مجید، با هدف ایجاد هوشیاری دائم انجام می‌شود و در واقع، شناخت توطئه است نه توهم توطئه.»

هشدار درباره کارشکنی دشمن

خامنه‌ای «جهانی شدن» را هم به عنوان توطئه توصیف کرد و گفت که هدف از طرح این موضوع و بحث درباره لزوم پیوستن ایران به خانواده جهانی «بازتولید فرهنگ وابستگی» است. او گفت: «مخالفت با پیوستن به آنچه طرف غربی جامعه جهانی می نامد، به معنای مخالفت با ارتباطات خارجی نیست بلکه به معنای مقاومت در مقابل فرهنگ تحمیلیِ قدرتهای بزرگ بر اقتصاد، سیاست و امنیت کشور است.»

خامنه‌ای تأکید کرد که دشمنان می‌خواهند جلوی رشد علمی ایران را بگیرند و افزود: «اگر در تحقق این هدف ناکام ماندند، برای به انحراف کشاندن آن، تلاش می‌کنند و اگر نشد، رویِ بدنام کردن و آلوده کردن آن سرمایه گذاری خواهند کرد، بنابراین همه باید مراقب باشیم با ناشی‌گری‌های خود به تحقق این اهداف کمک نکنیم.»

ولی فقیه برای توضیح ناشی‌گری و بدنام‌سازی این نمونه را مثال زد: «فردی را به اسم دانشمند به کشور دعوت می کنند و او با انتشار عکس تابلوی فروش پایان نامه ها در ایران جوانان نخبه کشور را بدنام می کند؛ آیا اینگونه افراد واقعاً دانشمندند؟»

خامنه‌ای برای مقابله با دشمن ضروری دانست که مسئولان در مذاکرات بین‌المللی کوتاه نیایند: «بارها گفته‌ایم که اگر در هسته ای عقب نشینی کنید آنها مسئله موشک را پیش می‌کشند، اگر باز هم عقب بروید بحث حمایت از مقاومت را مطرح می کنند، اگر به عقب نشینی ادامه دادید موضوع حقوق بشر را جلو می آورند، و بعد اگر معیارهای آنها را پذیرفتید سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت می روند.»

ارتقای علمی و ارتقای هیأتی

یکی از مسائل مطرح در رسانه‌های ایران وضعیت هیأت‌ها و مداحان است. انتقاد می‌شود که رفتار و گفتار نابهنجاری ندارند.

خامنه‌ای در نطق امروز خود که در باره پیشرفت علمی کشور بود، از پیشرفت تشریفات عزاداری هم ستایش کرد. او با «تشکر از مجموعه های اداره کننده هیأت های عزاداری عاشورا» گفت: «حضور انبوه جوانان، سخنرانی های پر محتوا، برخی از نوحه ها و عزاداری های پر مغز، در مجموع سطح هیأت های عزاداری را ارتقا داده بود.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاشمی

    دشمن اصلی و برتر خامنه ای آینه است که از آن بیزار است. هر که را هم که چون آینه از او تصویری شفاف و واقعی چه از درون و چه از برونش نمایان سازد دشمن و یا فتنه گر نامیده و اقدام به اعدام و حصر و نابودیش مینماید دقیقأ هماننداعمالی که شیطان از برای از بین بردن انسان صادق و صالح و درستکار اعمال میکند.

  • منطقی

    مشکل از معیارهای وارونه خود ایشان است. مصداق دشمنی کردن چیست؟ در تمام جوامع انتقاد ,اساس و مبنای اصلاح امور است. اما خامنه ای نام انتقاد را میگزارد دشمنی! سیاست داخلی و خارجی ایران خلاف عقل و اخلاق است. این یک حرف حق است که باید گفته شود. حال گوینده اش هر که باشد. اسم این کار نقد است نه دشمنی.

  • رادمهر

    میل به توسعه قدرت، یکی از روال های تاریخی حاکمیت هابوده است، چه نظامی دمکراسی باشد و چه استبدادی. اما برای توسعه قدرت، شرایط و لوازمی بایست باشد. خامنه ای 37 سال درئوس قدرت بوده و 27 سال راس قدرت مطلفه است. او قدرت فراقانونی با حکم حکومتی دارد. اماتمایل او به توسع قدرتش، در معیارها مقولانه می گنجد؟ لوازم میل به توصعه قدرت در خامنه ای و اقلیت عاملین او، بر اساس کدام سیستم معقولانه می خواهند قدرت را توسعه دهند. اقتصاد صنعت تجارت تولید ثروت اما اثیرگذاری به سبک داعش یعنی ترور و وحشت، را نمی شود نشانه توسعه قدرت نامید! این قدرت نیست، بلکه خودزنی است. اینها از منابع و لوازم توسعه قدرت هستند. عملکرد 27 ساله خامنه ای، یک کارنامه عمدتا ناموفق بوده است. با شعار و رحافی نمی توان به توسعه قدرت رسید. دشمنی نابخردانه موقتا پرپاگاندا و مردمی گردآوری میکند، ولی ولی وقتی از یک حدی بگذرد و ایدولوژی غلطی مثل مدعی رهبری جهان و خود را نمایند نجات دهنده موعود کردن و به زور عقاید بر دیگران تحمیل کردن، امروزه نابخردانه ترین روش توسعه قدرت است. حکومت خامنه ای فاقد ظرافت و کیاست لازمه یک حاکم است. اینجا صرفا مستبد بودن نیست. معقول وبدن است. کشوری کمتر از 2 سال به چنان ورطه نیستی مبرند که مستبد کوچکتری مثل صدام جرات حمله کشور می کند و مدعی تجزیه و تصرف بخشی از کشور می شود. کشوری دو سال قبلش همین مستبد/صدام را ذلیلانه پای میز تسلیم کشانده بود! اگر اشتباه استراتژیک صدام در حمله به کویت رخ نمی داد و چند سری اتفاقات که به نفع این رزیم نمی شد، معلوم نبود عاقبت بدتر هم می شد. سیاست مهرادوجانبه امریکا با حمله به عراق شکسته شد. کیلنتون از فرصت حمله و نابودی ایران چشم پوشی کرد رد دهه نود. یک سری اتفقاتی که به نفع این ظنام تمام شد. میلیاردها دلار هزینه مستقیم و صدها ملیارد خسارت که بتواند رد عراق و لبنان و سوریه نفوذی بهم برساند! ایا واقعا ارزشش را داشت؟ حکومت ولایی، با میراث قدرت پهلوی چه کرد؟ قدرت درونی، ارتش قدرتمند، درامد عظیم نفتی، جایگاه بالای ژئولوپلتیک، اعتبار هویت ملی ایرانی... کجا رفت؟ کشور محدود به ارتباط دوستانه و همکاری با دو ابرقدرت درجه 2 کرد. اکثریت دنیا علیه کشور کرد، صدها ملیارد دلار درامد نفتی اتلاف شد. نسلهای سوختند، عمرهایی بر باد رفت و جوانی یک ملت گرفته شد!

  • میر ز ا رضا

    وجوه متشابه آقای خامنه ای با شیطان بر طبق قرآن: قرآن در لوح محفوظی است که شیطان به آن دسترسی ندارد و خامنه ای کاملأ با قرآن بیگانه و از آن فراری خامنه ای چون شیطان تلاش در تحریف قرآن را داشته و بطور مثال اسلام را بجای دین خالص خدا ذکر گشته در قرآن اسلام ناب محمدی مینامد خامنه ای چون شیطان به شرک گرویده و امام زمان نامی را صاحب خود و صاحب مملکت ایران ذکر میکند (بر طبق خطبه نماز جمعه ایشان بعد از کودتای ۸۸) بر طبق قرآن شیطان دشمن اصلی انسان است چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان. خامنه ای هم بهمچنین. شیطان همواره قرین و همراه طاغوت و مستبدان بوده و هست و خواهد بود بر طبق قرآن شمایل خمینی و خامنه ای نصب گشته بر فراز اینجا و آنجا چون مجسمه های فرعونیان که در قرآن بعنوان اصنام ذکر شده یعنی تبعیت از شیطان شیطان دشمن شماره ۱ کرامت تفویض گشته به انسان بوده و هست و خواهد بود. به همچنین خامنه ای با عملکرد های خود از آغاز تا به حال. گفتار خامنه ای همواره تهی بوده و هست از ذکر روز جزا همچون شیطان معلوم الحال و با عاقبت از قبل مشخص شده خود در آنروز و و و و و!

  • شهروز

    يکي از مغلطه کارترين آدم ها همين کساني هستند که جمهوري اسلامي را دارند تقویت میکنند. به هر زوری می خواهند خودشان را ثابت کنند. عمدتا با دروغ و ریا و فساد

  • شهروز

    تمام دشمنان ايران را این ملاها به این جرات رسانده اند. و الا این کشور قبلا برای خودش اعتباری در دنیا داشته. همه چیز را زدن نابود کردند بعد می گویند ببین اینها همش تقصیر دشمن بوده. جمع کن بابا داره از ایدئولوژی که سالهاست منسوخ شده دفاع میکنه

  • شهروز

    مسخره است میگه تمام کامنت ها مغرضانه است. اين مذهب منحوس تمام کشور را به باد داده بعد ميگي نظر ها مغرضانه است؟ اين ها دشمنان خودشونو دشمنان همه مردم ايران معرفي مي کنند. کلا زندگي انگلي دارند. ببین اس 300 را چطور از روسها گدایی کردن. فاجعه است. خامنه اي با طوطی برابر است طه چطز طاد گرفته همان را بارها و بارها تکرار مي کند. واقعا مردم چه فکری کردند سال 57 که اين ملاهای مفتخور را سر کار آوردن؟ یعنی اینها کشور پیشرفته میاختند؟ این ها الان فقط در تکاپو برای باقی ماندن هستند. اينکه عربستان حاکمان کثیفی دارد نشان دهنده ی اینم نیست که ما حاکمان خوبی دارطم. این ملاها و طرفدارانشان فقط مغلطه کاری را خوب بلدند. این طور وانمود میکنند که ملا اگر بر راس امور نباشد همه چیز نابود است. اتفاقا ملا بر راس امور بوده که کشور اینطور داغان و مملو از فساد شده.

  • Reza

    شیطان و یا دشمن زیر ابا و عمامه ست ، قاری قرآن بچه باز، عاقا حقه باز ، مجتبی نیرنگ باز و سیاست باز...و الا ماشالله

  • بهمن

    متاسفانه تمام نظرات داده شده در بالا همه غرض ورزانه و توهین آمیز هستند. همه هم بدون استثنا پیرو چشم و گوش بسته پروپاگاندای رادیو آمریکا علیه ایران. عین همین ادبیات و همین تکنیک ها را می توان در جنگ سرد علیه شوروی هم پیدا کرد. اتفاقاً به همین دلیل است که میتوان دید آشکارا حرف خامنه ای درست است. دشمن هست. دشمن خطرناک. آمریکا بارها گفته همه گزینه ها روی میز است. گزینه یعنی چی؟ سبزی خوردن یا ماست و سالاد؟ یا حمله نظامی؟ عربستان به صراحت گفته هدفش نابودی و محو کامل ایران است. نگفته نظام ایران یا ولایت فقیه، بلکه نابودی کامل مردم ایران به این اعتبار که مجوس و شیعه و رافضی هستند. حالا شما هی بگو دشمن نیست.

  • Iran

    این الفاظ به معنای واقعی یعنی شیادی و فریب مردم خرافه پرست جهت دزدی و اختلاس آزاد و ثروت اندوزی، رواج و گسترش فساد و بیماری، خوردن بیت المال، گسترش فقر و بدبختی، توجیه زندان و شکنجه و قتل و جنایت، و کسترش تروریست در جهان و مهمتر رفاه شادی و عیش و نوش در اروپا و امریکا برای خودشون. مشابه لغت "دشمن" که جنایات بالا زیر پوشش اون انجام میشه شامل: اسلام، امامان معصوم و امام زمان، فتنه، محارب با خدا، .... مرگ و لعنت بر این حکومت و سران فاسد شیاد و منافق و دزد و جنایتکارش

  • بابکان

    آقای خامنه ای ! در این حدود چهل سال ثابت کرده اید که بدترین دشمن این مردم شماو همدستانتان هستید. شما آدرس دشمن را جای دیگری میدهید تا مردم از دشمن اصلی که شما و همسایه بدسابقه دیوار به دیوار (حکومت جنایتکار روسیه) باشد، به جای دیگر منحرف شود و متوجه آن سر دنیا گردد. در داخل دارید بیرحمانه سرکوب و غارت می کنید و در خارج سیاستهایتان ضد ایرانی است. هرکه با ایران دشمن باشد مانند پوتین و بشار اسد و حسن نصراله و سران غزه با آنها دوست و همکار و متحد هستید و هرکه زمینه همکاری و دوستی (در عرف دیپلماتیک ) با ایران داشته باشد دشمن شما است. دوست را دشمن و دشمن را دوست جلوه میدهید و آدرسها را غلط میدهید و همزمان مشغول غارت و سرکوب و خیانت و جنایت هستید. حتا به اسلام و تشیع هم اعتقادی ندارید مگر اینکه به «مصلت نظام» باشد حتا به زیان ایران! اولویت و اوجب واجبات ، حفظ نظامتان است. شما را مردم شناخته اند. بهمین دلیل به دشمن دشمن گفتن شما باور ندارند و می خندند. نوعی جوک شده. چنانکه تجربه ثابت کرد اینگونه حکومت ها نمی مانند و امثال شما سرنوشت شومی دارید. بداد خود برسید. به وضع امروز دلخوش نباشید، فکر فردای خود و خانواده اتان باشید. فردا دیر است.

  • شهربانو

    حاج آقا مفتخور 40 ساله کشور و جان و مال و ناموس مردم و بیت المال دستشونه چون نتونستن کشور را بسازند میندازن گردن دشمن. شما در حد ... هم نیستید اگر بودید وضع کشور الان بهتر از این بود. ... حاج آقا کثافت کاریاتو ننداز گردن دشمن. ببین چه کردی با کشور مفتخور خان

  • شهربانو

    دايناسورها با آن همه عظمت منقرض شدند. اين ملاها که ... آن ها هم نيستند. روزي روزگاری در نهایت منقرض ميشوند. با دست بيگانگان نه. آنقدر دروغ تولید می کنند که خودشان هم نخواهند توانست جلویش را بگيرند. کم کم حرفشان را کسي به باد معده هم حساب نخواهد کرد. الان هم در همان حد باد معده فرض می گردند.

  • شهربانو

    در شرایط حاضر همين منحوس ها دشمنان بزرگ ايران هستند. مثل انگل به جان پول ها و اموال مردم افتاده اند و آنطور جلوه داده اند که اگر ما نباشیم کشور نابود می شود. این ها انگل هایی هستند که قدرت فراوان یافته اند و بیش از حدی که باید بزرگ شده اند. انگل با زندگی انگلی.