ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آرژانتین خواستار استرداد علی اکبر ولایتی شد

یک مقام ارشد قضایی در آرژانتین از دولت عراق تقاضا کرده که علی اکبر ولایتی را به مقامات امنیتی آرژانتینی برای پاسخگویی در پرونده بمب‌گذاری آمیا تحویل دهد.

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌المللی رهبر جمهوری اسلامی برای شرکت در نشست شورای عالی «مجمع جهانی بیداری اسلامی» به بغداد سفر کرده است. خبرگزاری دولتی آرژانتین (تلام) گزارش داده که قاضی فدرال، رودولفو کانیکوبا کورال که مسئولیت رسیدگی به پرونده بمب‌گذاری سال ۱۹۹۴ در انجمن همیاری اسرائیل و آرژانتین (آمیا) در بوئنوس آیرس را به عهده دارد، از دولت عراق تقاضا کرده که علی اکبر ولایتی را به مقامات امنیتی آرژانتین برای پاسخگویی در پرونده بمب‌گذاری تحویل دهد.

علی اکبر ولایتی و عمار حکیم در نهمین نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی در عراق

این نخستین بار نیست که دولت آرژانتین تقاضای استرداد مشاور امور بین‌المللی رهبر جمهوری اسلامی را می‌کند. در تیر سال جاری، علی اکبر ولایتی برای سخنرانی به سنگاپور و مالزی سفر کرده بود. در آن زمان هم آرژانتین از مالزی و سنگاپور خواسته بود که علی اکبر ولایتی را مسترد کنند.

در تابستان سال جاری خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که رودولفو کانیکوبا کورال تقاضای استرداد علی اکبر ولایتی را کرده اما دولت مالزی و سنگاپور این تقاضا را نپذیرفته بودند.

بازپرسان آرژانتینی این پرونده، علی اکبر ولایتی و چهار مقام رسمی و پیشین ایران از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین را به سازماندهی عملیات بمب‌گذاری ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ در محل انجمن یهودیان آرژانتین در بوئنوس آیرس متهم کرده‌اند.

این مقامات ایرانی متهم شده‌اند که به حزب الله لبنان دستور اجرای عملیات بمب‌گذاری در آرژانتین را داده‌اند.

اما دولت ایران با بی‌پایه و اساس خواندن این اتهامات، بار‌ها درخواست آرژانتین مبنی بر بازجویی از متهمان این پرونده را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکبر

    بابا ایولا آرژانتین . آخه دمت گرم داداش، درسته دل خوشی از هیچ کدومشون نداریم ، اما این دیگه خیلی واسه بچه‌های ما اُفت داره که تحویل آرژانتین بدیمشون .

  • شهروز

    والا اگر باقیشون را هم خواستند که چه بهتر. کلی ملا و مداح و مفتخور هم زیاد داریم. همه رو اگر بخوان در خدمتیم.