ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گلایه ائمه جمعه از «وزیر نمونه» دولت روحانی

وزیر بهداشت ائمه جمعه را به ایجاد اخلال در سلامت روانی اجتماع متهم کرده بود. شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از قاضی‌زاده هاشمی خواسته تا دیر نشده جبران کند.

مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان و ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه از سخنان حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت درباره «اخلال ائمه جمعه در سلامت روانی جامعه» انتقاد کرد‌ه‌اند و از او خواسته‌اند که تا دیر نشده جبران کند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت

حسن قاضی‌زاده هاشمی در سی و سومین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران گفته بود: «خودشیفتگی مسئولان کار دست مردم می‌دهد در کشور ما هر کسی اظهار نظری دارد مثلاً‌ یکی سردار علم بوده، نوحه می‌خواند و رئیس‌جمهور و مسئولان را زیر سؤال می‌برد دیگری می‌شود سردار حرم و در همه حوزه‌ها اظهار نظر می‌کند، یکی نیز سردار قلم بوده و در همه حوزه‌ها حرفی دارد.»

قاضی‌زاده هاشمی در این نشست از ائمه جمعه هم انتقاد کرده و گفته بود: «امیدوارم سیاست‌گذاران، دولت، مجلس، خطبا، ائمه جمعه و هر کسی که در کشور تریبونی دارد اعصاب مردم را تحت تأثیر قرار ندهد،‌ تهمت نزنند، اضطراب را تحمیل نکنند و اگر آبی نمی‌آورند کوزه را هم نشکنند.»

ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه

سخنان وزیر بهداشت اکنون ائمه جمعه را برآشفته است. ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری تسنیم با او اتجام داده از وزیر بهداشت خواسته که این سخنان را اصلاح کند. او گفته است: «اهانت دکتر قاضی زاده هاشمی به ائمه جمعه کم‌سابقه و به دور از منطق و نزاکت است. وزیر بهداشت سریع اصلاح کند.»

مجتبی میردامادی، امام جمعه اصفهان نیز وزیر بهداشت را به «اظهار نظر سیاسی» در یک کنگره علمی متهم کرده و از دولت خواسته که انتقادات ائمه جمعه را بپذیرد.

بحث بر سر نقش ائمه جمعه در اخلال در «سلامت روانی» جامعه است. معاون سیاسی شورای‌ سیاست‌گذاری ‌ائمه‌‌جمعه در مقام پاسخگویی برآمده و در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم ادعا کرده که «درمان و سلامت در جامعه اسلامی» از موضوعات محوری در تریبون نماز جمعه بوده است.

مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان

علیزاده می‌گوید سخنان وزیر بهداشت درباره اخلال ائمه جمعه در سلامت روانی اجتماع، «سبک» و «دور از واقعیت» است و به همین دلیل قاضی‌زاده هاشمی می‌بایست این سخنان را اصلاح کند و «مانع از سوءاستفاده» دشمنان از این گفته‌ها شود.

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و محافل اطلاعاتی در هم‌آوایی با ائمه جمعه، وزیر بهداشت دولت روحانی را به بی‌حرمتی متهم کرده‌اند و فیش‌های نجومی، سیاسی کردن غذا، دارو و بهداشت جامعه را از عواملی جلوه داده‌اند که سلامت روانی مردم را به مخاطره انداخته است.

در روزهای گذشته انتقادات ائمه جمعه از سیاست‌های فرهنگی دولت حسن روحانی و برگزاری کنسرت‌های موسیقی در مشهد و قم به استعفای علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی و ترمیم کابینه روحانی انجامید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروز

    ملا ها به چه علت بايد مقام ويژه داشته باشند؟ به چه علت بايد مهمترين مشاغل را تصاحب کنند؟ به چه علت اعتراض به آنها زنداني شدن و اعدام را در پي دارد؟ به چه علت در اموراتي که در آن تخصص ندارند دخالت مي کنند؟ به چه علت در تمامي پست هاي مهم کشور بدون علم در راس امور نشسته اند؟ به چه علت مقدس شده اند؟ به چه علت خدمت سربازي نمي روند؟ به چه علت مي توانند تصميمات مهم کشور که به سود مردم است را تغيير دهند؟ به چه علت تمام امور مهم کشور را به ديانت ربط ميدهند؟ به چه علت مردم را از حقوقشان محروم ميکنند به نام خدا؟ به چه علت ويژه خواري ميکنند؟ به چه علت جان مردم را ميگيرند به نام خدا؟ به چه علت آبروي مردم را ميبرند به نام خدا؟ به چه علت انقدر دين توليد مي کنند؟ به چه علت همه چيز را طبق نظر خود تفسير ميکنند؟ به چه علت در ترويج خرافات ميکوشند؟ به چه علت با کسي که مخالفند با هر طريقي او را کنار ميزنند؟ به چه علت اخلاقيات جامعه را رو به نزول برده اند؟ به چه علت فقط جلوي امور جنسي را ميخواهند بگيرند اما تهمت، دروغ، ريا، فساد، هتک حرمت آبرو اشخاص، تبهکاري ، فساد اقتصادي شيادي، مکر و حيله، ريختن خون افراد، ظلم به مردم و تسلط بر منابع مالی مردم و ... را درست ميدانند؟ اين ملاها چه دانشي اضافه دارند که اين همه قدرت گرفته اند خارج از کنترل و بصورت ويژه؟ اين ملاها چه درک و فهمي بيشتر دارند که همه مردم را نادان و نفهم و خالي از شعور فرض کرده اند و فکر مي کنند مردم هيچ نمي فهمند؟ یعني واقعاً رضاشاه بدتر از اين ها بوده است؟ او دستکم هر چه بود کشور را مي ساخت و امنيت هم در زمان او به مرور فراهم شده بود. الان هر کسي از راه ميرسد ايران را تهديد مي کند. اين هم مزيت ملاها.

  • میر ز ا رضا

    علاوه بر خودشیفتگی که مختص اکثر ایرانیان و شخص خامنه ای نمونه کاملی از آن است مشکل امامان جمعه؛ که همگی دستچین آقای خودند؛ این است که بجای ذکر نام خدا و دادن درس اخلاق به بلندگوی اخبار نظام تبدیل شده و غیر از ترویج نفاق و دشمنی در بین اقشار مردم و تخریب دین به کار دیگر نمیپردازند.