ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم تحقیقات سازمان ملل: دولت سوریه مسئول سومین حمله شیمیایی است

تیم دیدبان سلاح‌های شیمیایی در گزارش خود نوشت که مشخص شده سومین حمله شیمیایی به ادلب توسط نیروهای دولتی سوریه صورت گرفته و مسئولیت دو حمله دیگر هنوز قابل تأیید نیست.

تیم دیدبان سلاح‌های شیمیایی زیر نظر سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که دولت سوریه در حملات خود از سلاح‌های شیمایی استفاده کرده است.

عکس از آرشیو- از آغاز درگیری‌های سوریه تاکنون سه بار حمله شیمیایی صورت گرفته است

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه ۲۲ اکتبر/ اول آبان گزارش داد که این تیم در گزارشی که شامگاه جمعه ۲۱ اکتبر به سازمان ملل فرستاد نوشته است که «شواهد کافی» در دست دارد که نیروهای ارتش سوریه مسئول حمله شیمیایی به استان ادلب در ماه مارس سال گذشته است.

در این گزارش آمده است که در اثر پرتاب بمبی از ارتفاع بالا به زمین ماده‌ای سمی متصاعد شد که حیات مردم را به خطر انداخت. بر اساس شهادت پرستاران و پزشکان بیمارستان محلی این ماده، بو و نشانه‌هایی از گاز کلر داشت.

این تیم ماه اوت گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که سه حمله شیمیایی در درگیری‌های سوریه اتفاق افتاده است. در آن گزارش، دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مسئول دو حمله با استفاده از گاز کلر و داعش مسئول حمله‌ای شناخته شد که در آن گاز خردل استفاده شده بود.

تیم دیدبان سلاح‌های شیمیایی در گزارش اخیر خود نوشت که مشخص شده است که سومین حمله شیمیایی به ادلب توسط نیروهای دولتی سوریه صورت گرفته و مسئولیت دو حمله شیمیایی دیگر هنوز قابل تأیید نیست.

بر اساس این گزارش، تأیید انجام بمباران شیمیایی در کفر زیتا در استان حماه در آوریل ۲۰۱۴ توسط نیروهای دولتی امکان پذیر نیست زیرا شواهد آن پاک شده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل پنجشنبه ۲۷ اکتبر این گزارش را بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.