ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد علی نجفی به وزارت آموزش و پرورش بازمی‌گردد

او که نخستین گزینه وزارت آموزش و پرورش بود، اما رأی اعتماد به دست نیاورد اعلام کرده که به عنوان گزینه نهایی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود.

محمد علی نجفی که پس از انتخابات ریاست جمهوری، نخستین گزینه وزارت آموزش و پرورش بود، اعلام کرده است که یکشنبه ۱۰ بهمن به عنوان گزینه نهایی دولت برای تصدی‌گری در وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌شود.

محمدعلی نجفی

محمد علی نجفی در بدو دولت روحانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس نهم معرفی شده بود، اما به اتهام همراهی با نهضت سبز رأی اعتماد به دست نیاورد و علی اصغر فانی از ۲۷ مهر ۱۳۹۲ به جای او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را به دست گرفت. او اما از وزیران ناموفق دولت روحانی بود و چهار بار به دلایل مختلف از جمله به کارگیری نیروهای کارآمد و بازنشسته، بی‌توجهی به بیمه سلامت کارمندان و تعطیل کردن مدارس در روستاها و همچنین ضعف مدیران کل وزارتخانه‌اش از مجلس شورای اسلامی کارت زرد دریافت کرده بود.

محمد علی نجفی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «در حال حاضر در حال تدوین برنامه‌های پیشنهادی خود برای تصدی‌گری در وزارت آموزش و پرورش هستم و پس از تکمیل آن را به دولت ارائه خواهم داد تا در نهایت، دولت برنامه‌ها را به مجلس ارائه دهد.»

تلاش دولت برای ترمیم رابطه با معلمان

محمد علی نجفی که از بنیانگزاران حزب کارگزاران است، پیش از این در دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی تصدی بر وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشته و با چالش‌های این وزارتخانه آشناست. در دوران سرپرستی او حقوق معلمان افزایش پیدا کرد و مدارس نمونه دولتی هم بنیان گذاشته شد.

رفاه معلمان و اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان و احتمال استیضاح علی اصغر فانی در مجلس شورای اسلامی از دلایل استعفای وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است. برخی از ناظران از برکناری علی اصغر فانی سخن گفته‌اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه کارمندان وزارت آموزش و پرورش تأسیس شده و یک میلیون عضو دارد. اختلاس از این صندوق به همین جهت به معنای بی‌اعتمادی کارمندان وزارت آموزش پرورش نسبت به دولت است. سابقه محمد علی نجفی در دولت‌های پیشین ممکن است این رابطه را، هفت ماه مانده به پایان دولت روحانی ترمیم کند.

محمد علی نجفی ۲۶ مرداد ۹۲ با حکم حسن روحانی به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد، اما ریاست او در سازمان میراث فرهنگی چندان پایدار نبود و پس از آنکه از ریخت‌و‌پاش‌های مالی در دوران ریاست اسفندیار رحیم مشایی در سازمان متبوعش پرده برداشت، او را وادار به استعفا کردند.

محمد علی نجفی ۹ بهمن ۹۲ مشکلات قلبی را بهانه کرد و از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.