ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار بمبی در شرق ترکیه شماری تلفات برجای گذاشت

خبرگزاری‌های ترکیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را مسئول این انفجار معرفی کردند. تاکنون این حزب به طور رسمی مسئولیت این واقعه را برعهده نگرفته است.

انفجار بمب کار گذاشته شده در خودرویی در استان بینگول در شرق ترکیه جان دو سرباز را گرفت و دست‌کم ۹ تن را مجروح کرد.

انفجار یک خودرو در استان بینگول دو کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری دولتی آناتولی یکشنبه ۲۳ اکتبر/ دوم آبان خبر داد در واپسین ساعات شنبه ۲۲ اکتبر  خودرویی حامل مواد منفجره به پست بازرسی بینگول وارد و سپس منفجر شد.

خبرگزاری‌های ترکیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را مسئول این انفجار معرفی کردند. تاکنون این حزب به طور رسمی مسئولیت این واقعه را برعهده نگرفته است.

سایت غیردولتی حریت شمار سربازان ترکیه که در این انفجار کشته شدند را دو تن اعلام کرد. بر اساس این گزارش پنج تن از زخمی شدگان مأموران پلیس کشیک این منطقه بودند که جراحاتشان سطحی است. چهار تن مجروح دیگر از غیرنظامیان هستند.

همزمان هلیکوپترهای ارتش ترکیه در منطقه اواجیق در استان تونجالی  یک خودروی حامل بمب را که دولت ترکیه آن را متعلق به پ‌ک‌ک دانست، هدف قرار دادند.

پلیس تونجالی اعلام کرد که این خودرو حامل یک تن مواد منفجره بود.

از دیگر سو، در عملیات «انهدام» مواضع پ‌ک‌ک در این استان توسط جت‌های ارتش ترکیه، هفت شبه‌نظامی پ‌ک‌ک که سه تن از آنها زن بودند کشته شدند.

از آغاز درگیری‌های پ‌ک‌ک با دولت ترکیه در سه دهه گذشته، بیش از ۴۰ هزار عضو این حزب در حملات دولتی کشته شدند.

مذاکرات صلح دولت ترکیه و پ‌ک‌ک در تابستان سال گذشته متوقف شد و پس از آن درگیری‌های خونین دو طرف تا کنون همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.