ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی قوه قضائیه: خبررسانی درباره پرونده سعید طوسی جرم است

محسنی اژه‌ای از رسانه‌ها خواست برای جلوگیری از «سودجویی ضد انقلاب» از خبررسانی درباره قاری قرآن متهم به سؤاستفاده جنسی از کودکان خودداری کنند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در آخرین نشست مطبوعاتی خود به عنوان سخنگوی قوه قضائیه ایران از صادر شدن قرار منع تعقیب سعید طوسی، مفتوح بودن پرونده هما هودفر و شرایط اعمال «رأفت اسلامی» برای نرگس محمدی خبر داد.

محسنی اژه‌ای: اثبات اتهام سواستفاده جنسی سعید طوسی از کودکان سخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسنی اژه‌ای یکشنبه دوم آبان در صد و سومین نشست خبری خود درباره پرونده سعید طوسی که متهم به سوء استفاده جنسی از شاگردان جلسات قرآن خود است، گفت: «از این ادعاها زیاد است».

اژه‌ای درباره شکایت از سعید طوسی گفت: « اثبات برخی ادعاها سخت است و اگر قاضی با علم خودش به آن پی ببرد، قابل اثبات است و در غیر این صورت اثبات کمی سخت است».

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد که در این پرونده  چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تأیید شده است.

او گفت: «در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تأیید شده است».

اژه‌ای درباره واکنش‌ها به خبر سوء استفاده جنسی قاری قرآن بیت رهبری ایران گفت: «بدون تردید ضد انقلاب به دنبال سودجویی از این پرونده ها هستند و چرا همه رسانه های ضد انقلاب در یک مورد خاص، موضوع را دنبال می کنند. این میزان سر و صدا برای یک پرونده غیرطبیعی است با این حال تا زمانی که قرار مجرمیت صادر نشده است رسانه ها نباید دست به انتشار بزنند چرا که جرم محسوب شده و قابل پیگیرد است. گاهی اوقات جبران برخی دروغ ها ممکن نیست».

روز گذشته خبرگزاری ایکنا خبری را با این محتوا در سایت خبری خود گذاشت که سه تن از شاکیان سعید طوسی در حال تنظیم نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه هستند. این خبر چند ساعت بعد از روی سایت این خبرگزاری برداشته شد.

پرونده هما هودفر

سخنگوی قوه قضائیه درباره آزادی هما هودفر، استاد ایرانی ـ کانادایی – ایرلندی دانشگاه کونکوردیای کانادا گفت که پرونده او همچنان مفتوح است و هر زمان که قاضی پرونده صلاح بداند او را به دادگاه ارجاع خواهد داد.

هما هودفر ۶۵ سال سن و تابعیت کانادایی، ایرلندی و ایرانی دارد. او پس از مرگ همسرش شهر مونتریال را ترک کرد و برای دیدار با خانواده به ایران رفت، اما اندکی پیش از بازگشت نیروهای امنیتی ایران در خردادماه سال جاری او را بازداشت کردند.

نهادهای امنیتی ایران این استاد دانشگاه را متهم به «شبکه‌سازی برای انقلاب نرم و تضعیف پایه‌های اعتقادات مذهبی زنان از طریق فعالیت در جهت احقاق حقوق آنان» کردند اما خانواده او این اتهامات را رد کرده بود.

او ماه گذشته با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

 رأفت اسلامی برای نرگس محمدی

محسنی اژه ای با اشاره به نامه اخیر چند تن از نمایندگان مجلس خطاب به قوه قضاییه در مورد حکم نرگس محمدی و اعمال رأفت اسلامی بر اساس ماده ۴۷۷ قانون، گفت: «بر اساس این ماده اول باید دید تقاضا کننده این درخواست چه کسی است؟ طبق قانون نمایندگان مجلس صلاحیت این تقاضا را ندارند».

سخنگوی قوه قضائیه گفت که دادگاه نرگس محمدی تمام شده و حکم قطعی او به زودی صادر می‌شود اما وقتی دادنامه قطعی شود طبق ماده ۴۷۷ تنها ریاست قوه قضاییه با توجه به صدور حکم می تواند ورود کند.

او در ادامه گفت: «اگر کسی مرتکب جرم شده باشد و در تدارک جبران جرم و جبران خسارت‌های مادی و معنوی باشد و یا در صدد همکاری باشد و یا توبه کند دادگاه می تواند این موارد را در تخفیف مجازات مجرم با توجه به محاسبه میزان نوع جرم و نحوه همکاری و پشیمانی لحاظ کند و در مجازات مجرم تخفیف دهد».

نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، مدتی پیش با حکم جدیدی که در دادگاه تجدید نظر تایید شد، جمعا به ۱۶ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال از آن حکم، لازم‌الاجرا است.

او اردیبهشت‌ماه سال جاری به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور» به پنج سال زندان، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال زندان و در مورد اتهام «تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام» به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sima

    توف به عدالت اسلامي که فقط براي آدم های بدبخت و بی کس و کار اجرا می گردد. لعنت بر آوردنده و توسعه دهنده و توجیه کننده عدالت اسلامی. توف به صورت ملاها

  • امید فردایان

    علت مرگ فوتبالیست ، به خاطر استفاده از الکل را اعلام کردن چی ؟ جرم نیست ؟ حال اگر این ملعون معلم موسیقی بود ، بازهم خبر رسانی در باره اش هم جرم به حساب می آمد ؟ شرم و ننگ و مرگ ابدی بر این حکومت باد

  • بیژن

    این ماجرا بسیار شایع تر از ین حرفهاست. منتهی بچه ها و خانواده ها بخاطر حفظ آبرو سکوت میکنند و دم بر نمی آورند. همه میدانند که چنین اتفاقاتی چقدر صدمات روحی و روانی وحشتناکی دارد و برای ابد بچه ها را منزوی و گوشه گیر و افسره میکند. حکومتی که مدعی تهذیب اخلاق ست و میخواهد همه را به بهشت ببرد باید قبل از آنکه به فکرفامیل بازی و نزدیکی این آقا به بیت و به حکومت باشد ،بفکر آن نوجوانان بیگناه باشد که زندگیشان برای ابد توام با نفرت و افسردگی و بی اعتمادی شده است. توقع اعدام نباید داشت اما باید به جامعه معرفیش کرد تا مردم حداقل خودشان از بچه هایشان مراقبت کنند. واقعا قبیح است که قوه قضاییه یا بیت با لاپوشانی این مسئله ومبری دانستن او خودشان را در این گناه شریک کنند.

  • hamed dastmozd

    در پی شکایت خواننده زن گروه موسیقی ماه بانو بابت تعرض وحشیانه و اذیت و آزار جنسی توسط ماموران انتظامی و مقامات قضایی در مدت احضارو بازجویی و محاکمه پرونده وی برای معاینه و اظهار نظر به سازمان پزشکی قانونی ارجاع شد

  • سامی

    لواط ذر قانون جمهوری اسلامی جرم نیست بلکه زنگ تفریح طلاب است

  • Avareh

    خیلی‌ دوست داشتم ببینم چه عکس العملی رهبر معظم انجام می‌‌داد اگه می‌‌فهمید که استاد طوسی همین‌جوری به مجتبی جون قرآن خوندن یاد داده.

  • shila

    وقتي در خود قرآن اشاره کرده به بهشتيان جوانان تر و تازه ميدهيم از اين فرد انتظار داريد که چشمپوشي کنه؟ اين ها ابتدا در درون خودشان توجيه ميکنند بعد سراغ آن کار مي روند. آیات صريحش هم هست.

  • nader

    700 روزنامه‌نگار ايرانى در نامه سرگشاده‌ای خطاب به قوه قضائیه خواستار آزادی یاشار سلطانی، مدیر مسئول باز داشت شده ‌سایت «معماری نیوز» شدند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، اين 700 روزنامه‌نگار و خبرنگار از ده‌ها نشریه و خبرگزاری در حرکتی خودجوش جمع شدند تا آمادگی خود را برای مبارزه با سرطان فساد اقتصادی و اداری اعلام کنند و از مسئولان دستگاه قضا آزادی همکار شان یاشار سلطانی را بخواهند. اين روزنامه ‌نگار، بعد از افشاى پرونده فساد و واگذاری املاک شهرداری تهران، روز شنبه 27 شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد. در وب‌سایت معماری نیوز و برخی رسانه‌های دیگر تصاویری از نامه سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده با این مضمون که شهرداری تهران در اقدامی «غیرقانونی» 200 ملک متعلق به این شهرداری را «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «50 درصد» تخفیف و در قسط‌های «60 ماهه» به برخی مدیران این نهاد و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است. سلطانی روز چهارم مهرماه از سوی دادستان با اتهام جدید «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور» مواجه شده است.!!

  • علی علی

    100% باید جرم محسوب بشه. کثافت را هرچه بهم بزنی و تکان بدی بوی گندش بیشتر بلند میشه پس باید جلوی اطلاع رسانی بیشتر را گرفت تا موضوع نقاط حساس نرسیده به عنایات ویژه حزرت آغا به قاری معظم قرآن که از سن 5 سالگی درشهر مقدس مشهد شروع شده و همینطور از عنایات خاص سایرین به ولی امر مفسدین جهان البته در سنین نوجوانی معظم له (طبق رمزنویسی در کتاب خاطرات عمروعاص زمان رفسنجانی - آقای خامنه ای از همان دوران نوجوانی با افراد بسیاری مراوده داشتند و به منزل اونها رفت وآمد میکردندو به خیلیها بدهکار بودند! و از خیلی ها قرض گرفته بودند و کلا مشغول بودند! )و همینطور سایر عنایات ویژه به طلاب و بسیجیان نوجوان وسایرذخایر این انقلاب و اسلام ناب محمدی از جمله لاری جانی رییس مجلس و ملکزاده مشاور رییس قبلی قوه قضاییه و ... هستند. این عنایات خاص بشکل گسترده وبا شتاب بسیار زیاد از 37 سال پیش در حوزه های کثیف علمیه و مراکز بسیج و مساجد و حسینیه ها شروع شد. بوی گند و تعفن فساد و دزدی و نفاق ودروغ و جنایت از همشون بلنده ولی چون تا سر داخل کثافتند متوجه نمیشند. نابود باد حکومت ظلم و فساد.

  • تیرداد مهراد

    محتملا موضوع به آن شدتی که در شبکه های ماهواره ای عنوان شده نبوده ودر حد لمس یاکلام بوده است که البته آنهم اگر صحت داشته باشد باز برای کسی که با کلام خدا همنشینی وانس داشته است دور از شان ومنزلت بوده وبرای مخاطبین هضم چنین رویدادی ناگوار وسنگین بلکه بسیار ثقیل میباشد به نظراهل بصیرت باید یک چنین رخدادهایی کالبدشکافی وآسیب شناسی شود چرا بجای توجه به صوت والحان، مفاهیم نباید در مد نظر مخاطبین وعاملین قرار گیرد دلنشینی کلام خدا در معنا ومحتوای آن میباشد نه در شکل وظاهر آن، که مبنای ارزیابی قرار گیرد وخوش الحانی را مترادف با ایمان وتدین فرد ببینیم باید درونمایه افرادی که به مناسبت های فرهنگی، ورزشی،هنری وغیروذالک تحت عنوان مربی یا معلم با افرادی بخصوص از قشرنوجوان سروکار دارند باید بادید روانشناسانه مورد کنکاش قرار گرفته وبارعایت تمهیداتی فرزندان خانواده هارا به آنها سپرد زیرا قشر نوجوان فارغ از نوع جنسیت بسیارآسیب پذیر وحساس بوده وکوچکترین برخوردو گفتار نابجا میتواندبه فروپاشی روحی وانحراف آنها منجرشود وشخصی که در آینده میتواند به یک عنصرمفید وارزشمند تکامل یابدوظرفیتهای لازم را ازاین حیث داراست به یک روانپریش وتبهکار تغییر وضعیت دهد، تساهل وتسامح کافیست! دربرابرمفاسد اقتصادی خواص!به قدرکافی و وافی!!مسامحه شد در رعایت مسائل اخلاقی باید جدیتربودوجدیت واهتمام بیشتری مبذول نمود.

  • shila

    حاج آقا به جيره خوارانتون مثل جناب رائفي پور، جناب پناهیان، جناب رحيم پور ازقندي، جناب حسن عباسي (جناب دکترينال) و امثالهم بسپاريد يه راهي براش پيدا ميکنن که هم بشه لواط کرد و هم قاري ممتاز بين المللي بود که خدا هم ازتون راضي باشه انشاالله و مطابق آیات و روایات هم باشه. شايد هم بشه روش فرد مذکور را به عنوان يک روش مناسب و اساسي تدريس از اين پس بکار برد که قاريان ممتاز تري به جهان اسلام معرفي بشوند. اين ها در مغلطه کاري و منطبق کردن هر چي با هر چي استادند. کسي که حواسش نيست. بين خودمون باشه.

  • neda

    کسانی که عاشورای ٨٨ بازداشت شدند ٨ سال است که در زندانند بدون حتی یک ساعت مرخصی! کسانی که عاشورای ٨٨ کشته شدند ٨ سال است که هنوز آمران و عاملان قتلشان شناسایی نشدند! مرتضوی اعتراف کرد به جنایات کهریزک که چندین نفر را کشته است و هنوز آزاد است...اما ٤ تن از اعضای خانواده دانشپور ٨ سال است بی اینکه به احدی صدمه ای زده باشند با دو حکم اعدام و دو حکم ١٥ سال و ١٠ سال در زندانند! دهه ٦٠ اعدام کردند و حالا بازمانده های کشته شده های آن سال ها زندانی میشوند و به دادگاه احضار میشوند! سعید طوسی قاری قرآن به ١٩ دانش آموزش تجاوز کرده اما زیر عبای ولایت است...اما نرگس محمدی فعال حقوق بشر با جمعا ٢٢ سال زندان شده عنصر مطرود و ضلع شوم! کودکان و نوجوانان به خاطر شهریه از معلم و ناظم کتک میخورند ، شکنجه روحی میشوند ترک تحصیل میکنند ، از فقر به سمت هر کاری ممکن است بروند اما فیش های حقوقی نجومی در جیب آقایان و آقا زاده هاست! و اگر کسی در موردش حرف بزند خواهرش حواله داعش خواهد شد! کنسرت ها لغو میشود و مداحان چک های ٢٠ میلیون تومانی دریافت میکنند برای به گریه انداختن مردم! آنکه مواد مخدر وارد میکند معلوم نیست که کیست! ، آنکه ملت را به فقر و بدبختی دچار کرده در رفاه ؛ اما او که از سر فقر و برای ١٠ میلیون تومان مواد مخدر در خانه ش نگهداری کرد ٢٨ مهر ٩٥ به همراه ١٣ نفر دیگر اعدام شد! ١٤ اعدام در یک روز ! آتنا دائمی

  • phila

    هر کسي ديگر بود تا الان هزار بار اعدامش کرده بوديد. اِین است عدالت اسلامي: "با ما که باشی هر کاری دوست داري بکن. با ما که نباشي بي گناه هم که باشي خودمون برات جرم درست ميکنيم!"

  • phila

    هههههههه . تمام دنيا فهميدن حاج آقا حالا مي خواي جمعش کني؟ تا حالا فکر کرديد چقدر آدم را به خاطر چنين جرمهايي اعدام کرده ايد؟ سیستمي که با يه خبر کوچولو مثل اين به لرزه در بياد با يه خبر بزرگتر چه به سرش مياد؟