ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تخلیه اردوگاه کاله آغاز شد

ظرف یک هفته اردوگاه پناهجویان کاله باید برچیده شود. از دوشنبه ۲۴ اکتبر ساکنان این اردوگاه به مناطق مختلف فرانسه اعزام می‌شوند اما اعتراض به این تصمیم با درگیری همراه بود.

از بامداد دوشنبه ۲۴ اکتبر / ۳ آبان تخلیه اردوگاه پناهجویان در بندر کاله فرانسه، موسوم به «جنگل»، آغاز شد. ساعاتی قبل از آغاز این عملیات باز هم درگیری‌هایی بین پناهجویان و مأموران پلیس در این اردوگاه رخ داد.

درگیری‌های پلیس و پناهجویان در شامگاه یکشنبه ۲۳ اکتبر / ۲ آبان

شامگاه یکشنبه ۲۳ اکتبر / ۲ آبان در یک جاده کمربندی کاله پلیس به سوی پناهجویان گاز اشک‌آور شلیک کرد و پناهجویان نیز به پرتاب سنگ روی آوردند. یکی از نارنجک‌های اشک‌آور به روی یک ظرف بزرگ آشغال فرود آمد و آن را به آتش کشید. برخی از پناهجویان نیز توالت‌های متحرک را به آتش کشیدند.

از ماه‌های پیش در بندر کاله درگیری‌های متعددی بین پلیس و پناهجویان رخ داده است. این درگیری‌ها بیشتر زمانی رخ داده که پناهجویان در این بندر تلاش کرده‌اند جلوی کامیون‌ها را بگیرند و با آن‌ها خود را به بریتانیا برسانند. بسیاری از پناهجویان نیز از طریق کانال مانش دست به چنین اقدامی زده‌اند.

در ساعات نخست دوشنبه تخلیه کاله آغاز شد. پناهجویان افغانستانی، سودانی و اریتره‌ای با اتوبوس به مراکز پناهجویی در سطح فرانسه منتقل شدند. فابین بوکیو، بخشدار منطقه «پاـدوـکاله» می‌گوید: «پناهجویان گمان می‌کنند که جای کافی وجود ندارد» اما این تصور درست نیست و هفت هزار و ۵۰۰ مرکز پذیرش پناهجویان در دسترس است.

بوکیو خواهان آن شد که پناهجویان به‌شکل داوطلبانه خود را به مقامات پناهجویی در یکی از سالن‌های تعیین‌شده معرفی کنند. آن‌ها می‌توانند بعد بین دو منطقه در فرانسه را انتخاب کنند. او گفت: «ما آن‌ها را خواهیم پذیرفت.»

تلاش سازمان‌های کمک‌رسان برای جلوگیری از تخلیه اردوگاه کاله بی‌نتیجه ماند.

بر اساس گمانه‌زنی‌های متفاوت بین شش هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار پناهجو در اردوگاه کاله به‌سر می‌برند. نیروهای کمک‌رسان به پناهجویان می‌گویند به‌رغم وضعیت ناگوار این اردوگاه، برای بسیاری از پناهجویان کاله سرپناهی بود و خیلی از آن‌ها نمی‌دانند اکنون چه بر سرشان خواهد آمد.

سازمان‌های مدافع حقوق پناهندگی راه حل را در برچیدن اردوگاه نمی‌دانند. آن‌ها می‌گویند تنها راه ممکن پذیرش این پناهجویان و بررسی قانونی وضعیت آن‌هاست که در این‌باره بریتانیا همکاری نمی‌کند.

اردوگاه کاله ۱۸ ماه پیش شکل گرفت و به‌مرور گسترش یافت.

مقامات فرانسوی برآورد کرده‌اند که یک هفته جمع‌آوری پناهجویان و تخریب سرپناه‌ها در این اردوگاه طول خواهد کشید.

‌یک‌هزار و ۲۵۰ مأمور پلیس برای مقابله با اعتراض‌های احتمالی به این اردوگاه اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.