ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نرگس محمدی:‌ او که در موضع تهدید است منم، نه دیگران

نرگس محمدی در نامه‌ای از جعفر منتظری خواسته تا صفحه به صفحه کیفرخواست و دفاعیاتش و لحظه به لحظه زندگی‌اش را بر ملا کند تا همه نزد افکار عمومی به قضاوت نشانده شوند.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی و نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه‌ای به گفته‌های دادستان کل کشور درباره پرونده‌ قضایی‌اش پاسخ داد.

با اعاده دادرسی نرگس محمدی مخالفت شد

نرگس محمدی در نامه‌ خود از این مقام قضایی خواسته تا صفحه به صفحه کیفرخواست و دفاعیاتش و لحظه به لحظه زندگی‌اش را بر ملا کند تا همه نزد افکار عمومی به قضاوت نشانده شوند.

پیش‌تر، جعفر منتظری، دادستان کل کشور در واکنش به نامه ۱۴ نماینده مجلس شورای اسلامی به رییس قوه قضاییه که خواهان ورود این مقام قضایی به پرونده نرگس محمدی و دستور بررسی مجدد این پرونده شده بودند، گفته بود: «نمایندگان قبل از نوشتن نامه در حمایت از عناصر مطرود، وضعیت پرونده آن‌ها را بررسی کنند و آن را مورد بررسی قرار دهند.»

این مقام قضایی همچنین نرگس محمدی را جزیی از «یک ضلع مثلث شوم» و «عنصری مطرود» نامیده بود که اگر قوه قضائیه اسناد تخلف او و دیگر افرادی شبیه او او را برملا نمی‌کند، دلیل این نیست که انسان‌های خوبی هستند.

در نامه‌ای که شماری از نمایندگان مجلس ایران درباره نرگس محمدی خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته‌‌اند آمده که حکم ۱۶ سال زندان نرگس محمدی باعث «بالا بردن هزینه انتقاد سالم» و «جمود و رکود جامعه» می‌شود.

نرگس محمدی در نامه خود نوشته است: «او که اصرار بر علنی بودن دادگاه داشت، من متهم بودم و آنکه اصرار بر خفا و پنهان بودن آن داشت، قوه قضائیه بود.»

نرگس محمدی همچنین در نامه خود نوشته که به‌قدری تخلفات و توهین‌های اخلاقی علیه زنان در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه‌های امنیتی دیده و شنیده‌ که اگر روز بر ملا کردن اسناد باشد، او که در موضع تهدید است اوست، نه دیگران.

این فعال حقوق بشر نوشته بهتر است به‌گونه‌ای سخن گفته شود که اینطور برداشت نشود که مقامات حکومتی فقط به بولتن‌ها توجه می‌کنند و توجهی به دفاعیات متهم ندارند.

او همچنین نوشته که اجازه تعرض به حیثیت و هویت و موجودیت انسانی‌اش را نخواهد داد و تا احقاق حق و اجرای عدالت سکوت نخواهد کرد.

نرگس محمدی با اشاره به غیر عادلانه بودن حکم قوه قضاییه علیه خود گفته که گرچه به الزام قانون، زندان را تحمل خواهد کرد اما پرونده خود را از هزاران هزار پرونده «ایرانیان باشرفی» خوانده که جان و مالشان را برای آزادی و عدالت داده‌اند و خواهند داد.

او از قوه قضاییه ایران خواسته که اگر قصد بر ملا کردن و رسوا نمودن دارد، نگاهی به پرونده متهمان کهریزک، دروغ گویان و دزدان بیت المال، حمله کنندگان به کوی دانشگاه و آمران و عاملان فجایع سال ۸۸ بیندازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.