ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات اعتراضی زنان لهستان علیه دخالت کلیسا در دولت

در پی اعتراضات موفقیت‌آمیز زنان لهستان علیه قانون جدید سقط جنین، آن‌ها بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت و دخالت کلیسا در امور دولتی و برای دستیابی به حقوق برابر تظاهرات کردند.

زنان لهستان پس از رویارویی موفقیت‌آمیز خود در برابر قانون جدید سقط جنین این بار به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت و دخالت‌های کلیسا در امور دولتی و همچنین برای حقوق زنان تظاهرات کردند.

تظاهرات اعتراضی زنان در بندر گدانسک لهستان

تظاهرات زنان که به «اعتراض سیاه» مشهور است دوشنبه ۲۴ اکتبر / ۳ آبان از جمله در ورشو، پایتخت لهستان، وروتسواف و پوزنان، شهرهای بزرگ این کشور برگزار شد.

زنان معترض همگی با لباس‌های سیاه در تظاهرات شرکت کرده بودند. آن‌ها در شعارهای خود خواهان جدایی کلیسا از دولت، حق جلوگیری از بارداری و برابری دستمزد زنان و مردان شدند.

زنان لهستان می‌گفتند سیاست نباید تحت تأثیر کلیسا قرار گیرد. بر روی یکی از پارچه‌هایی که در دست تظاهرکنندگان بود نوشته شده بود: «ما دیگر نمی‌خواهیم بترسیم».

در آغاز ماه اکتبر زنان لهستان در چندین شهر علیه قانون جدید سقط جنین که کلیسا نیز از آن حمایت می‌کرد به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض زدند. با اعتراضات گسترده زنان مجلس این کشور به لایحه جدید سقط جنین رأی نداد و دولت ناسیونالیست محافظه‌کار لهستان آن را کنار گذاشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.