ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون روحانی: هیچ خطری مثل فساد نظام را تهدید نمی‌کند

اسحاق جهانگیری می‌گوید برخورد جناحی آفت مبارزه با فساد است. او رسانه‌ها را بخاطر حساس کردن افکار عمومی ستود اما قوه قضاییه از ورود مطبوعات به پرونده‌های ناتمام انتقاد می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران می‌گوید همه دستگاه‌ها و مسئولان نظام باید در مبارزه با فساد صادق باشند و بدون تعیین خط  قرمز با متخلفان در هر سطح و رده برخورد کنند.

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، مماشات و برخورد جناحی و دوگانه را بزرگترین آفت مبارزه با فساد خواند. او اعتماد مردم را مهم‌ترین سرمایه کشور خواند و گفت: «هیچ خطری همانند فساد نظام جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند و دشمنان این نظام در تلاش هستند با بزرگ نمایی برخی تخلفات صورت گرفته اعتماد مردم را خدشه‌دار کنند.»

به گزارش ایسنا، جهانگیری با اشاره به موضوع دستمزدهای نامتعارف، اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد که مبارزه با فساد جز با شفافیت و کمک رسانه‌ها نمی‌تواند میسر شود. او از رسانه‌هایی که افکار عمومی را به  موضوع حقوق‌های نامتعارف حساس کردند، قدردانی کرد اما هم‌زمان خواست که رسانه‌ها از انتشار مطالب فاقد سند خودداری کنند.

محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه اما از ورود رسانه‌ها به برخی پرونده‌های ناتمام انتقاد کرد و انتشار مطالبی از زبان برخی مسئولان را موجب سردرگمی دانست.

در این جلسه که دوشنبه شب سوم آبان برگزار شده، وزير كشور و رييس كل سازمان بازرسي كل كشور هم در ارتباط با موضوع املاك نجومی شهرداری تهران و اقدامات صورت گرفته گزارش دادند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز روند رسیدگی به پرونده حقوق‌های نامتعارف و مدیران متخلف را در این نشست توضیح داد. طبق گزارشی که در این جلسه ارائه شد ۴۹۲ نفر از مدیران کلیه دستگاه‌های کشور مرتکب تخلف شده‌اند: «۳۹۷ نفر حقوق‌های متعارف دریافت کرده‌اند که در مجموع باید ۲۳ میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شود.»

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور گفته که تا کنون ۱۰میلیارد تومان از این مبالغ پس گرفته شده و پرونده برای بازپس گیری کل این مبلغ در حال پیگیری است.

بیستم اردیبهشت ۹۵ احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس نهم گفته بود آینده نظام را حمله نظامی، تحریم، تجاوز خارجی یا انقلاب مخملی تهدید نمی‌کند بلکه فساد سیستماتیک  تهدیدآمیز است . او در جلسه علنی مجلس گفت جامعه به نوعی همزیستی مسالمت‌آمیز با فساد و مفسدان تن داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sima

    منشا فساد ولی فقیه است که قدرت و اختیارات بی حد و حصر دارد و خود را در برابر هیچ کسی پاسخگو نمیداند و مردم را چون چارپایان فرض کرده است.

  • آسیب پذیر

    درست می گویند، زیرا مردم را می شود سرکوب و زندانی و اعدام کرد ، رسانه ها را میشود بست و روزنامه نگار را زندانی یا آواره کرد، به خارجیها میشود از کیسه مردم امتیازها داد و از حکومت برادرپوتین پشتیبانی و کمک گرفت ، ولی فساد را نمیتوان کاری کرد. نباید هم کاری کرد، زیرا با فساد مالی آنهمه پول و امکانات برای سران هست، فسادهای دیگر هم برای آنها خوب است، کیف می کنند. فساد اگرز نباشد حکومت چه فایده ای دارد ؟!