ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سر کودک مجسمه گاریچی در خیابان مروی را دزدیده‌اند

سر یکی از دو فیگور انسانی اثری تجسمی به نام "گاریچی" یا "باربر" به سرقت رفته است. مجسمه در خیابان ناصر خسرو در ابتدای کوچه مروی قرار دارد و در سال ۸۸ ساخته شده بود.

سر یکی از دو فیگور اثری تجسمی به نام "گاریچی" یا "باربر" در خیابان ناصر خسرو و ابتدای کوچه مروی در تهران به سرقت رفته است.

سر کودک مجسمه "باربر" را از ابتدای کوچه مروی کنده و برده‌اند. خبر ناقص شدن این مجسمه را سایت "سفرنویس"، روز سه‌شنبه چهارم آبان منتشر کرد. کوچه مروی در تهران، مرکز خرید و فروش جنس‌های قدیمی و عتیقه است.

این مجسمه یک متر و نیم ارتقاع و سه متر و ۸۰سانت طول دارد و قالب اصلی آن از آهن است. مجسمه باربر  در سال ۱۳۸۸ ساخته و در سال ۱۳۹۰ در خیابان ناصرخسرو نصب شد. سازنده مجسمه منصور آذری قلعه جوق بوده است.

از آخرین بار که تعدادی از مجسمه‌های تهران به صورتی مرموز ناپدید شدند، شش سال می‌گذرد و هنوز هم رد پایی از سارقان یا عاملان کندن بیش از ۱۲ مجسمه بزرگ در تهران نیافته‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی موضوع را سرقت عنوان کرده‌اند اما به اعتقاد بسیاری، انگیزه یا دستوری مذهبی پشت جمع آوری مجسمه‌ها قرار داشت. برخی از آن مجسمه‌ها تا ۷۰۰ کیلو وزن داشتند.

چندی قبل نیز سنگ مزار ایرج افشار، ایرانشناس و کتاب‌شناس فقید را از آرامگاه خانوادگی کنده و برده بودند. ظاهرا اقدامات اخیر دلایل مادی دارد. روابط عمومی سازمان بهشت‌زهرا از این دزدی پوزش خواست و کنده شدن آن را ناشی از سودجویی دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.