ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومینوی فساد به وزارت نیرو رسید

پرونده‌های فساد مقامات دولتی، یکی پس از دیگری برملا می‌شوند. یک نماینده مجلس از فساد مالی و پرونده اختلاس یکی از مدیران وزارت نیرو پرده برداشت.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از فساد مالی مدیرعامل سابق شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان خبر داد.

دومینوی فساد در نهادهای دولتی جمهوری اسلامی ادامه دارد. در حالیکه هنوز بحث در باره فساد مالی در شهرداری تهران و صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان است، یک نماینده مجلس از فساد مالی در وزارت نیرو پرده برداشت.

محمد‌صادق حسنی جوریابی صبح سه‌شنبه چهارم آبان در صحن علنی مجلس مدیرکل بحران مدیریت آب وزارت نیرو را «دزد» و «فاسد اقتصادی» خواند. او در نطق علنی خود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر نیرو، گفت که مدیر سابق آب منطقه‌ای گیلان «دارایی کشاورزان را به غارت برده است».

این عضو فراکسیون «امید» مجلس بدون اینکه نام این مدیر را افشاء کند، افزود: « کشاورزان گیلانی حاصل دسترنج خود را به عنوان آب‌بهاء به مدیر سابق آب منطقه‌ای گیلان پرداخت می‌کردند».

حسنی اعلام کرد که این فرد به دلیل فساد مالی بازداشت شده و گفت او پس از برکناری از شرکت آب منطقه‌ای گیلان، در وزارت نیرو به عنوان «مدیر‌کل بحران مدیریت آب کشور» منصوب شده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو را به بی‌توجهی به انتساب مدیران در این وزارت‌خانه متهم کرد و افزود: «مدیریت منابع آب کشور از یک دزد دعوت می‌کند تا به تهران بیاید و پست مدیریتی به وی می‌دهد.»

جزئیات بیشتری از فساد مالی مدیرعامل پیشین آب منطقه‌ای گیلان در سخنان نماینده مجلس منعکس نشده و حسنی تنها بسنده کرده که بگوید فرد مورد نظرش، پرونده اختلاس دارد.

این اظهارات، سیف‌الله بیگی مدیر عامل پیشین شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان را نشانه گرفته‌اند. بیگی آبان سال گذشته از سمت خود برکنار و به فاصله کوتاهی به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران منصوب شد.

پایگاه خبری "گیل‌خبر" خرداد امسال بدون افشای نامی گزارش کرد: «رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل یک شرکت سهامی زیرمجموعه شرکت های مادرتخصصی مربوط به وزارت نیرو  توسط قضات نهاد بازرسی کل کشور بازداشت شده است.»

این گزارش فرد بازداشت شده را یکی از «باسابقه‌ترین مدیران» استان گیلان معرفی کرده بود که «سال پیش مسئولیت خود را به فرد جدیدی واگذار کرد.»

وزارت نیرو هفته گذشته – ۲۸ مهر- بار دیگر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان را تغییر داد. تغییر این مدیر منطقه‌ای با اعتراض نمایندگان حوزه انتخابیه استان گیلان در مجلس شورای اسلامی روبرو شده است.

به گفته حسنی نمایندگان این استان از وزارت نیرو خواسته بودند که مجید نیکخوی سرپرست این شرکت را تغییر ندهد.

در همین رابطه محمود شکری نماینده تالش و رضوان‌شهر به خبرگزاری فارس گفته است که جابجایی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با دخالت و دستور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت انجام شده است.

نوبخت در واکنش به این اظهارت گفته است که "جز در موارد شاذ و نادر "در جابجایی مدیران استانی تصمیم‌گیری نمی‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    منکه دیگه از شنیدن این خبر ها تعجب نمیکنم اگر تو این نظام فاسد کسی که جایگاهی داره و دزدی نکنه جای تعجب.

  • بابکان

    شما تازه کشف کردید که « دومینوی فساد به وزارت نیرو رسید» ؟! از همان سال نخست وقتی یک چمدان دلار را پاسداری برای خرید اسلحه به خارج برد و نیامد آقای شهید مظلوم بهشتی گفتند این که پولی نیست ! سال بعد سروصدا شد که در بنیاد مستضعفان 800 پرونده سؤاستفاده درآمده . از همان زمان تاکنون فساد سراسر و بند بند نظام مقدس از بالاترین سطح تا پایین را گرفته. تازه اینها پرونده هایی هستند که درز می کنند، بفرمایش آقای جعفری دولت آباد سندهای محرمانه (!) که مهر محرمانه ندارند ! شما میفرمایید فساد به وزارت نیرو رسیده ؟!

  • اردشیر صابرمعاش

    این مصیبت را چگونه باید توجیح کرد دست روی هرمدیری میگذاری شانسی درمیآید وبخت یارش میشود بمقام بالاتری ارتقا می یابد بااین میگویند شایستگی در انتخاب!؟‼