ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جعفری دولت‌آبادی: یاشار سلطانی با سوء‌نیت سند محرمانه را منتشر کرده است

دادستان تهران گفته است که یاشار سلطانی با سوء‌نیت سند محرمانه سازمان بازرسی کل کشور را منتشر کرده و ممهور نبودن سند به مهر محرمانه، دلیل بر محرمانه نبودن آن نیست.

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده یاشار سلطانی، روزنامه‌نگاری که پرونده معروف به «املاک نجومی» را افشا کرد، گفته است که این روزنامه‌نگار با سوء‌نیت سند محرمانه سازمان بازرسی را منتشر کرده است و ممهور نبودن سند به مهر محرمانه، دلیل بر محرمانه نبودن آن نیست.

حکیمی‌پور: آقای سلطانی همواره عنوان کرده که قصد اصلاح امور را داشته و سوءنیتی در این خصوص در کار نبوده است. برای همین هم امیدوارم توضیحات من به کشف حقیقت در این پرونده کمک کند و او بتواند به زودی نزد خانواده‌اش بازگردد.

یاشار سلطانی در حالی همچنان در بازداشت است که وثيقه تعیین شده برای آزادی‌اش فراهم شده و به مراجع ذی‌صلاح سپرده شده است. در روزهای گذشته اما وكيل او را هم احضار و بازجویی کرده‌اند.

در همین راستا عباس جعفری دولت‌آبادی از برخی وکلا انتقاد کرده و گفته است که آن‌ها به رغم این‌که خود را حقوقدان می‌دانند، مدعی‌اند که چون بر روی نامه سازمان مهر محرمانه زده نشده، انتشار آن بلامانع است: «انتشار تحقیقات مقدماتی مراجع قضایی و محاکمه‌های غیرعلنی محاکم وفق قانون مطبوعات با ادعای شفاف‌سازی اطلاعات از سوی رسانه‌ها پذیرفته نیست و به عنوان جرم عمومی قابل تعقیب است.»

رحمت‌الله حافظی، دیگر عضو شورای شهر اما در واکنش به این ماجراها روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه در توییتر خود نوشته است: «حامیان شهردار گردش آزاد اطلاعات را بپذیرند. دانستن حق مردم است، چرا بابت واگذاری اراضی به خیریه، هیچ ثبتی در دفاتر مالی وجود ندارد؟»

کاربری به نام امیر اسدی هم توییت کرده است که: «این حق مردمه که از فساد‌های اقتصادی که بیت‌المال رو هدف قرار داده مطلع بشن و انتظار میره قوه قضاییه جلو این فساد‌ها رو بگیره.»

به دنبال صحبت‌های دادستان عمومی و انقلاب تهران و همین‌طور واکنش احمد حکیمی‌پور، هشتگ  در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جامعه زمانه

    با سپاس از شما. نام از قلم افتاده بود که با تذکر شما اصلاح شد. ضمن عذرخواهی از خوانندگان، باز هم از شما ممنونیم. گروه جامعه رادیو زمانه

  • عسگر آهنین

    دوستان عزیز روزنامه نگار مقیم اسلو نام ندارد؟ نظر من برای پخش نیست اگر ممکن است اصلاح کنید

  • roozbeh

    افشاگر سونیت داشته ولی مسئولین نظام هم با حسن نیت و بخاطر خیر خواهی اموال ملت را چپاول میکنند.

  • بابکان

    آقای دادستان ! وقتی سندی مهر محرمانه ندارد یعنی محرمانه نیست. اگر محرمانه بود مهر محرمانه داشت. وگرنه مسئول آن کسی است که میبایست مهر محرمانه میزد و نزد. اگر آنگونه که شما میگویید باشدپپ، سند محرمانه را از کجا میشود تشخیص داد؟ در آنصورت هر سندی را میشود مهرمانه دانست ! دوم اینکه سؤاستفاده ی به آن گستردگی و بزرگی را چرا محرمانه می کنید ؟ برای آبروی نظام؟ این چه نظامی است که از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح و بند بند آن را انواع فساد گرفته ولی آبرو هم دارد ؟! این چه نظامی است که باید فساد گسترده و بی حد و مرز آن را افشا نکرد تا آبرویش(؟) نرود ؟