ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتار بیش از ۳۰ غیرنظامی در افغانستان به دست داعش

دولت افغانستان اعلام کرد که در ولایت غور نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) ۳۳ غیرنظامی را ربوده و کشته‌اند. در میان کشته‌شدگان چند کودک نیز بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات رسمی که دولت افغانستان منتشر کرده، در ولایت غور افغانستان گروه «دولت اسلامی» (داعش) ۳۳ غیرنظامی را کشته‌اند.

در کنار گروه طالبان، داعش نیز به فعالیت‌های خود در افغانستان افزوده است

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان گفت افراد داعش روز سه‌شنبه قصد داشتند حدود یک هزار رأس گوسفند را بدزدند اما با مقاومت ساکنان محلی و نیروی انتظامی مواجه شدند.

در جریان این ماجرا دو تن از ۱۰۰ نیروی داعش کشته و پسر یک فرمانده نیز زخمی شد.

به‌هنگام عقب‌نشینی داعشی‌ها به‌عنوان انتقام غیرنظامیان را ربوده و سپس کشتند.

به‌گفته خطیبی مهاجمان پیش از این از اعضای گروه طالبان بودند که هشت ماه پیش به شرق افغانستان رفتند و در آن‌جا به داعش پیوسته و بازگشتند.

ناصر خاضع، والی غور گفت در میان کشته‌شدگان چند کودک نیز وجود دارند. او معتقد است این اقدام داعش انتقام‌گیری از کشته‌شدن یکی از رهبرانش در شمال فیروزکوه، مرکز این ولایت است.

خاضع به خبرگزاری فرانسه گفت: «روز گذشته نیروهای امنیتی با کمک مردم محلی عملیاتی را به‌پیش بردند که منجر به کشته شدن یک فرمانده داعش شد.»

بیشتر افراد ربوده‌شده توسط داعش چوپان بودند. جنازه کشته‌شدگان بامداد چهارشنبه یافت شد.

در کنار گروه طالبان، داعش نیز به فعالیت‌های خود در افغانستان افزوده است. به‌ویژه در شرق افغانستان داعش به رقیبی برای طالبان تبدیل شده است. در پایان ماه ژوئیه داعش مسئولیت حمله به شیعیان هزاره در کابل را برعهده گرفت. در این حمله بیش از ۸۰ نفر کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مریم واشنگتن

    تکیه برآمریکا وشرکایش این کشتارطبیعی است هرچه بیشترتلفات انسانی در افغانستان وارد شود کفاربسیارمسرورمی شود مرگ برآمریکا درود برمسردم بی دفاع ومظلوم