ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری خشونت‌بار در دیاربکر ترکیه در پی بازداشت شهردارها

پس از آن‌که دستگاه امنیتی ترکیه دو شهردار شهر کردنشین دیاربکر را به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) دستگیر کردند، معترضان به خیابان آمدند و پلیس با آن‌ها درگیر شد.

پس از آن‌که دستگاه امنیتی ترکیه دو شهردار شهر کردنشین دیاربکر را به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) دستگیر کرد، معترضان به خیابان آمدند و پلیس با آن‌ها درگیر شد.

درگیری پلیس با معترضان به بازداشت دو شهردار دیاربکر

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان مأموران امنیتی ترکیه در خیابان‌های دیاربکر با باطوم، گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش به مقابله با معترضان پرداختند. گروهی از معترضان نیز به روی مأموران پلیس سنگ پرتاب کردند.

در شهرهای دیگر ترکیه نیز اعتراضات مشابهی بر پا شد.

گولتان کیشاناک و فیرات آنلی، دو شهردار شهر دیاربکر شامگاه سه‌شنبه ۲۵ اکتبر / ۴ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. کیشاناک در فرودگاه و آنلی در منزل خود بازداشت شد.

آن‌ها متهم به همکاری با پ‌ک‌ک، دعوت به اعمال خشونت و حمایت از استقلال بیشتر برای کردها شده‌اند.

دولت ترکیه پیش از این در ماه سپتامبر ۲۸ شهردار را برکنار کرد. اتهام بیشتر آن‌ها ارتباط با حزب ممنوع شده پ‌ک‌ک اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایران

    رادیو زمانه از این به بعد خبرها ی سرکوب کردها توسط دولت ترکیه را باید طوری بنویسد که به پانتورکها بر نخورد.حتما نباید هزاران نفر کشته شوند تا خبر ی خشونت بار تلقی گردد.پانتورکیسم درد بی درمان است.از خبر رسانی رادیو زمانه سپاسگزاریم.

  • جواد

    عمو جان خیلی وقته مردم ماهواره دارند و از خبرها در آن واحد مطلع میشوند این خبر شما پیاز داغ خیلی زیاد بود تجمع پنجاه شصت نفری که مثل کفن پوشان تهران هستند که اعتراض نمیشود در ضمن در سایر شهرهای ترکیه برخلاف خبر شما اصلا خبری نبود