ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر بهداشت ۸۰ میلیون حقوق می‌گیرد

فیش‌های حقوقی داستان دنباله‌داری است که همچنان کش می‌آید. با همه انکارها احمد توکلی می‌گوید که یکی از معاونان وزارت بهداشت ماهیانه ۸۰ میلیون تومان دستمزد گرفته است.

داستان رسوایی فیش‌های حقوقی دولت یازدهم همچنان ادامه دارد. احمد توکلی می‌گوید که دستمزد ماهیانه یکی از معاونان وزیر بهداشت و درمان بیش از ۸۰ میلیون تومان است.

احمد توکلی رئیس سازمان غیردولتی دیده‌بان شفافیت و عدالت شامگاه چهارشنبه پنجم آبان از دستمزد هشتاد میلیون تومانی معاون وزیر بهداشت و درمان در دولت احمدی‌نژاد خبر داد.

او نام این مدیر دولتی را افشاء نکرد اما گفت که معاون وزیر بهداشت در سال ۹۱ و براساس تعرفه آن زمان ماهی ۶۳ تا ۸۱ میلیون تومان دریافتی داشته است.

توکلی آذر ماه سال گذشته نیز در نامه‌ای به حسین قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم، از حقوق و دستمزد ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی یکی از معاونان او انتقاد کرده بود.

رسانه‌ها از فرد مورد نظر توکلی، به عنوان «یکی از پزشکان متخصص قلب در بیمارستان امام حسین» نام برده‌اند. محمد آقاجانی پزشک متخصص قلب بیمارستان امام حسین سه سال قبل با حکم وزیر بهداشت و درمان به سمت معاونت درمان این وزارت‌خانه منصوب شد.

روابط عمومی وزارت بهداشت پیش از این دستمزدهای چند میلیون تومانی در این وزارت‌خانه را تکذیب کرده بود.

خرداد امسال و همزمان با شدت گرفتن افشاگری در باره فیش‌های حقوقی خبرگزاری فارس اسنادی را از پرداخت حقوق بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به برخی از پزشکان دولتی منتشر کرد.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و درمان این پرداخت‌ها را طبیعی و بر مبنای ساعت کار تعداد محدودی از پزشکان دانست و مدعی شد که برخی از پزشکان هفته‌ای ۷۵ ساعت کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مجموعه گزارش‌های زمانه در باره رسوایی فیش‌های حقوقی

حریرچی اسناد منتشر شده در خبرگزاری‌ها را «کذب» خوانده و گفته بود که پرداختی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به پزشکان مربوط به کارانه شش ماهه آنان بوده است.

او متوسط دستمزد پزشکان عمومی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت را پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پزشکان حوزه بهداشت را ۷ تا ۸ میلیون تومان و متخصصان و فوق متخصصان را حدود ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

این در حالی است که مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، ۲۳ مهر امسال در یک برنامه تلویزیونی میانگین دستمزد پزشکان دولتی را ماهیانه ۱۵۰ میلیون تا ۱۹۰ میلیون تومان دانست.

دیوان محاسبات نیز در بررسی فیش‌های حقوقی، وزارت بهداشت و درمان را یکی از سه وزارت‌خانه‌ای معرفی کرد که بیشترین تخلف در پرداخت دستمزد را داشته است.

درآمد پزشکان ۱۰۰ برابر پرستاران است

افزایش کارانه و دستمزد پزشکان در سال‌های گذشته موجب اعتراض پرستاران شده است. دبیر شورای عالی نظام پرستاری ایران سال گذشته شکاف دستمزد پزشکان و پرستاران را بسیار زیاد دانسته و گفته بود که «طرح تحول سلامت این شکاف را عمیق‌تر می‌کند».

محمد‌علی آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری، اردیبهشت امسال دستمزد پزشکان را ۴۰ برابر بیشتر از پرستاران دانسته و از دولت و مجلس خواسته بود که این نابرابری درآمدی را از بین ببرند.

محمد شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری اما اختلاف دستمزد پزشکان و پرستاران را ۱۰۰ برابر اعلام کرده است. به گفته او حدود ۶۵ درصد درآمد بیمارستان‌ها به پزشکان پرداخت می‌شود، ۱۰ درصد آن به بیمارستان تعلق دارد و سهم پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان‌ها ۲۵ درصد است.

مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته وعده کرده‌اند که دستمزد پرستاران افزایش یابد اما این وعده‌ها تا به حال عملیاتی نشده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضاقربانی

    به خداوندی خدا38 ساله که پدرمردمودراوردن ..ان ظالم اخرش ازتخت دروغین پایین میارنش...ان روزنزدیکه

  • احمدرضایی

    حکومت اخوندی همینه...مردم 38 ساله خفتن..