ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: مرگ ۲۲ کودک در بمباران یک مدرسه در سوریه

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید در حمله هوایی به شمال سوریه دست‌کم ۳۵ نفر، از جمله ۲۲ کودک جان خود را از دست داده‌اند. سفیر روسیه در سازمان ملل می‌گوید: «امیدوارم که ما در آن نقشی نداشته باشیم.»

به‌گفته صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در بمباران یک مدرسه در سوریه ۲۲ کودک و ۶ آموزگار جان خود را از دست دادند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونی لیک، مدیر اجرایی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با اعلام این خبر گزارش‌هایی را که روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان در این‌باره منتشر شده بود تأیید کرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تعداد کشته‌شدگان در این حمله هوایی را بیشتر اعلام کرده و گفته است دست‌کم ۳۵ نفر در این بمباران جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، شش جنگنده اهدافی را در استان ادلب در جنوب حلب مورد حمله قرار دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید احتمالاً جنگنده‌های روسی این حملات را انجام داده‌‌اند.

در استان ادلب ائتلافی از گروه‌های مختلف شورشی حضور دارند از جمله نیروهای نزدیک به شبکه القاعده.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در نخستین واکنش این رویداد را «وحشتناک» توصیف کرد و با خطاب قرار دادن وزارت دفاع روسیه گفت: «امیدوارم که ما در این عملیات نقشی نداشته باشیم.»

وزارت دفاع روسیه هرگونه مسئولیت و یا شرکت جنگنده‌های روسی و یا سوری در این رویداد را رد کرد.

ایگور کوناشنکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت جنگنده‌های دو کشور در ۹ روز اخیر هیچ حمله‌ای خارج از محدوده ۱۰ کیلومتری حلب انجام نداده‌اند.

آناتونی لیک، مدیر اجرایی یونیسف در نیویورک گفت: «این یک فاجعه، یک رسوایی است؛ و اگر به عمد صورت گرفته باشد یک جنایت جنگی است.»

این حمله ظاهراً مرگبارترین حمله به یک مدرسه از آغاز جنگ بیش از پنج ساله سوریه است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اطلاعات خود را از فعالان منطقه می‌گیرد. این اطلاعات از سوی منابع مستقل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند اما خبرهای این نهاد در گذشته نشان داده‌اند که قابل اعتماد هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ا

    چقدر قابل اعتماد هست اخباری که سازمانهایی می دهند که بدون اجازه آمریکا آب نمی خورند مقرشون هم در لندن و نیویورک است اگر آمریکا مجلس عزایی را در کرکوک مباران کند یا بیمارستانی در افغانستان را به آمریکا می گویند خود روی موضوع تحقیق کن طبل رسوایی غرب خیلی وقته به صدا درآمده