ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سایه اختلاس بر سر روحانی و وزارت آموزش و پرورش

مجلس در تدارک تشکیل هیات تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان است اما وزیر اسبق آموزش و پرورش می‌گوید اختلاس در این صندوق را نباید بزرگ‌تر از فساد بابک زنجانی جلوه داد.

به موازات تدارک مجلس برای تشکیل هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، وزیر اسبق آموزش و پرورش می‌گوید اختلاس در این صندوق ابزار حمله مخالفان به دولت شده و گروهی می‌کوشند موضوع را بزرگتر از فساد بابک زنجانی جلوه دهند.

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌گوید هیات تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان روز ۹ آبان تشکیل می‌شود. خبرگزاری فارس به نقل از کوچکی‌نژاد نوشت که بررسی این پرونده و اعلام نتیجه دو ماه و نیم زمان نیاز دارد.

طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، ۲۵ مهر با ۲۰۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۶ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

همزمان، وزیر اسبق آموزش و پرورش در سخنرانی در یک همایش، اعلام کرد که بخش کمی از اختلاس ۸هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان به دولت کنونی مربوط است. محمدعلی نجفی گفت صندوق ذخیره ابزار حمله مخالفان به دولت شده و گروهی می‌کوشند چیزی بزرگتر از فساد بابک زنجانی را در صندوق جلوه دهند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان گفته است: «این ۸ هزار میلیارد تومان که مطرح می‌شود، عمدتا وام‌های کلانی است که داده شده اما وثیقه‌های متقنی اخذ نشده است. چیزی نیست که خدایی نکرده آقای غندالی پولی خورده باشد البته باید شفاف‌سازی شود. قطعا همه مشکلات مالی مربوط به این دولت نیست بخش کمی مربوط به این دولت است.»

نجفی خواستار اعلام اسامی افرادی شده که وام گرفته‌اند تا معلوم شود سهم هر کس از این اشتباه یا اختلاس چقدر است: «تا بیخود رسانه‌های مخالف دولت موضوع معرفی وزیر را به صندوق مرتبط نکنند.»

اختلاس ۸هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان با ۲۵ شرکت زیر مجموعه، یکی از دلایل نمایندگان برای استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بود. در حالی که مجلس دهم خود را برای جلسه استیضاح فانی آماده می‌کرد، استعفای وزیر آموزش و پرورش در روز چهارشنبه ۲۸ مهر قطعیت یافت.

تا کنون و طبق اعلام دادستان تهران، پنج نفر در پیوند با اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده‌اند. جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت  ۱۰ مهر امسال به خبرگزاری  ایلنا گفته بود که بازداشت شدگان از منسوبان «برخی افراد» هستند. نام و نسبت هیچیک از بازداشت شدگان روشن نیست.

سه روز پس از استعفای علی‌اصغر فانی، خبرگزاری فارس گزارش داد که وزیر آموزش و پرورش برای جلوگیری از افشاگری‌ها پیرامون اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان برکنار شده است.

محمدعلی نجفی در همایش تشکل‌های فرهنگیان، به مثبت نبودن عملکرد فانی اذعان کرده و گفته که انگیزه روحانی از تغییر فانی، پاسخ مثبت به مطالبات فرهنگیان بود. او خواهان پشتیبانی فرهنگیان از وزیر پیشنهادی شده تا دانش اشتیانی بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

قرار است جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی روحانی برای وزارت‌خانه‌های ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش روز ۱۱ آبان تشکیل شود. انتظار می‌رود جلسه معرفی و رای‌گیری برای دانش آشتیانی میدانی برای فاش‌گویی‌های تازه در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان و مشکلات دیگر در وزارت آموزش و پرورش شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.