ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۸۰۰ پناهجو در سال ۲۰۱۶ در دریای مدیترانه کشته شدند

سازمان ملل از یک رکورد فاجعه‌بار خبر داد: در سال جاری میلادی تعداد پناهجویان کشته‌شده در دریای مدیترانه بی‌سابقه بوده است. در تازه‌ترین نمونه، گارد ساحلی لیبی خبر از فاجعه‌ای تازه داد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید در پیوند با عبور مداوم پناهجویان از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا، در سال ۲۰۱۶ آمار کشته‌شدگان بی‌سابقه بوده است: ۳۸۰۰ پناهجو در سال جاری در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

ویلیام سپیندلر، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پنج‌شنبه ۲۷ اکتبر / ۶ آبان گفت این آمار بالاترین شمار پناهجویان کشته و ناپدیدشده در مدت یک سال است.

در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)،۳۷۷۱ پناهجو جان خود را در این مسیر از دست داده بودند.

خطرناک‌ترین منطقه بین سواحل لیبی و ایتالیا است. سازمان ملل می‌گوید در این منطقه در طول سال جاری از هر ۴۷ پناهجویی که خود را به مقصد رساندند یک نفر کشته شده است. این نسبت در منطقه بین ترکیه و یونان از هر ۸۸ نفر یک نفر بوده است.

در یکی از آخرین حوادث از این دست گارد ساحلی لیبی اعلام کرد که در ساعات نخستین سه‌شنبه ۲۵ اکتبر / ۴ آبان یک قایق بادی با ۱۳۰ سرنشین پناهجو غرق شد. در این حادثه تیوپ قایق بادی پاره و آب به درون قایق وارد شد.

براساس این گزارش ۲۹ تن از پناهجویان نجات یافتند اما ۹۷ نفر از آن‌ها همچنان مفقود هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.