ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل: پول‌های اختلاس‌شده در بانک ملی و ملت از بین رفته‌اند

محمد جعفر منتظری میزان اختلاس در دو بانک ملی و ملت را ۱۲۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و از فراری بودن یکی از بدهکاران و دستگیری پنج عامل اصلی خبر داد.

دادستان کل کشور شامگاه پنجشنبه ششم آبان با حضور در شبکه دو سیما در باره اختلاس بزرگ در بانک‌های ملی و ملت توضیحاتی داد.

محمد جعفر منتظری اعلام کرد که پول‌های اختلاس شده در دو بانک ملی و ملت از بین رفته‌اند، یکی از بدهکاران فراری است و پنج عامل اصلی بازداشت شده‌اند.

او گفت سهم بانک ملی از مجموع ۱۲۰۰میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته، ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۰۰ میلیارد آن برگشته است: «در بانک ملت هم ۳۰۰ میلیارد بوده که بخشی از آن در خارج از کشور از طریق پلیس اینترپل شناسایی و توقیف شده و ما به دنبال متهم اصلی هستیم.»

او خواستار نظارت بهینه بانک مرکزی بر مبادلات مالی شد و گفت خوب نیست صدها هزار میلیارد در کشور ما اختلاس شود که بعد از آن دادستانی به دنبالش برود.

منتظری اختلاس هشت هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه را "تخلفاتی" خواند که هنوز در دادگاه محرز نشده‌اند و نمی‌توان جزییات آنها را اعلام کرد.

«شبکه فساد اقتصادی سازمان یافته»

علی رستگار سرخه‌ای، مدیرعامل بانک ملت که در فهرست "نجومی بگیران" قرار داشت، ۱۰ تیر سال جاری به همراه معاون بین‌المللی خود از کار برکنار شد. ۱۹ روز بعد، سازمان اطلاعات سپاه اعلام کردکه رستگار سرخه‌ای را در «ارتباط با یک شبکه سازمان یافته فساد اقتصادی» بازداشت کرده است. سپاه بدون اینکه نام سایر افراد بازداشت شده را منتشر کند، از دستگیری معاون بانک ملت و دو تن دیگر از همکاران این بانک نیز خبر داد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران پنجم مرداد، اتهام علی رستگار سرخه‌ای و همکاران او در بانک ملت را «جابه‌جایی ۸۰۰ میلیارد تومان» اعلام کرد و گفت که در رابطه با این پرونده چهار نفر دستگیر شده و تعدادی از متهمان نیز تحت تعقیب قرار دارند.

آن زمان، خبرگزاری تسنیم که به سپاه پاسداران نزدیک است، دو متهم دیگر این پرونده را « دو زن» معرفی کرد و نوشت که این دو در خارج از کشور به سر می‌برند. به نوشته تسنیم، یکی از متهمان «خانمی هندی» است که ۲۵۰ میلیارد تومان از «افراد حاضر در پرونده فساد بانکی دریافت کرده و تا کنون این پول را پس نداده است.»

این خبرگزاری متهم دیگر این پرونده را «همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی» معرفی کرده که ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع جابه‌جا در اختیار او قرار دارد و هم اکنون « متواری» است.

فرمانده سپاه پاسداران در زمان اعلام خبر دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت گفته بود که در این پرونده برخی از سیاسیون نیز حضور داشته‌اند. او نام این افراد را افشا نکرد اما خبرگزاری‌های فارس و تسنیم حسین فریدون برادر رئیس‌جمهوری را یکی از عوامل این پرونده خواندند. خانواده روحانی اهل روستای سرخه‌ هستند و این خبرگزاری‌ها به ویژه روی پسوند سرخه‌ای در نام خانوادگی مدیرعامل سابق بانک ملت تاکید داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داريوش

    حالا مثلاً حكومت امام زمان انقدر دزدي داخلي زياده اگر حكومت شمر رو يزيد بود ببين چه غوغائي ميشد ميشد

  • میر ز ا رضا

    از بین رفته اند یعنی اینکه این پولها در بین (خودیها) تقسیم نشده اند! و نموداری که در دست این جناب به نمایش در آمده میتواند محصول کار هر بچه مدرسه ای باشد همچون احمدی نژاد که ۸ سال تمام با نمایش آنها سیرک خود را براه انداخته بود!