ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق: تاکنون بیش از ۷۷۰ تن از افراد داعش در حمله به موصل کشته شده‌اند

از آغاز حمله به موصل نیروهای عراقی و هم‌پیمانانش بیش از ۷۷۲ نفر از افراد داعش را کشته‌اند. نخست‌وزیر کردستان عراق ضمن هشدار نسبت به حملات تروریستی می‌گوید تا سه ماه دیگر موصل تسخیر خواهد شد.

دو هفته پیش ارتش عراق و هم‌پیمانانش حمله برای بازپس‌گیری موصل از گروه «دولت اسلامی» (داعش) را آغاز کردند. به‌گفته یحیی رسول، سرتیپ عراقی، از آغاز این عملیات تاکنون ۷۷۲ نفر از شبه‌نظامیان داعش کشته و ۲۳ نفر بازداشت شده‌اند. پیش از این ارتش آمریکا از کشته شدن حدود ۹۰۰ نفر از افراد داعش خبر داده بود.

عراق می‌گوید از بامداد ۱۷ اکتبر / ۲۶ مهر که حمله به موصل آغاز شد، ۹۳ روستا و منطقه در اطراف این دومین شهر بزرگ عراق آزاد شده‌اند.

افزون بر این ۱۲۷ خودرو بمب‌گذاری‌شده و سه تونل ساخته‌شده توسط داعش نابود شده‌اند.

در حمله به موصل اتحادی از نیروهای ارتش عراق، پیشمرگه‌های کرد، داوطلبان شیعه گروه «حشد شعبی»، داوطلبان سنی «حشد وطنی»، نیروهای مسیحى و ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا شکل گرفته است.

در شرق موصل، سربازان به حدود شش کیلومتری موصل نفوذ کرده‌اند، در جنوب آن‌ها هنوز در حدوده ۳۵ کیلومتری شهر قرار دارند.

ژنرال حیدر فاضل، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق می‌گوید مجموعه عملیات بر اساس برنامه‌ پیش می‌رود.

کارگاه‌های بمب‌سازی و تونل‌های داعش

واحدهای ویژه ضد تروریسم عراق چهارشنبه ۲۶ اکتبر / ۵ آبان اعلام کردند که در شرق موصل یک کارگاه اسلحه‌سازی و یک تونل ساخته داعش کشف شد. به‌گفته حیدر فاضل یک کارگاه چرخ خودرو به کارگاه اسلحه‌سازی تبدیل شده بود. در این کارگاه تروریست‌ها بمب می‌ساختند و آن را در خودروها کار می‌گذاشتند. در تونل کشف‌شده نیز چراغ و هواکش نصب شده بود.

از هر مکانی که داعش بیرون رفته است نیروهای عراقی اغلب تونلی در زیر خانه‌ها کشف کرده‌اند.

از هر مکانی که داعش بیرون رفته است نیروهای عراقی اغلب تونلی در زیر خانه‌ها کشف کرده‌اند.

افزون بر این داعش در بسیاری از مناطق تحت کنترلش تله‌های انفجاری کار گذاشته است.

درخواست کردها برای تجهیزات بیشتر

نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» آلمان گفته است مناطق پیش رو خیلی سریع توسط پیشمرگه‌های کرد و نیروهای عراقی تسخیر می‌شوند و بدین ترتیب تا سه ماه دیگر موصل فتح خواهد شد.

اما این‌که داعشی‌ها تا چه حد می‌توانند از موصل دفاع کنند هنوز ناروشن است. نچیروان بارزانی می‌گوید: «خواهیم دید که آن‌ها دست به صدها عملیات انتحاری خواهند زد. در آن‌جا باید کارگاه‌های بسیاری برای ساخت مواد منفجره وجود داشته باشد.» او این موضوع را خطرناکترین مسئله در برابر پیش‌روی نیروها دانست.

بارزانی افزود: «ما داستان‌های تکان‌دهنده‌ای درباره اعدام‌ها می‌شنویم، درباره مردمی که از آن‌ها به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌شود.»

سازمان ملل به‌تازگی گزارشی از کشتار مردم توسط داعش در این منطقه منتشر کرد.

نچیروان بارزانی همچنین از آلمان خواست تا تجهیزات بیشتری در اختیار پیشمرگه‌ها قرار دهد. او از دولت آلمان به‌دلیل ارسال تانک‌های نوع «میلان» تشکر کرد اما گفت: «در این جنگ ما به سلاح بیشتری نیاز داریم.»

آلمان منبع اصلی تسلیحات کردهاست و مستشاران نظامی آلمانی پیشمرگه‌ها را آموزش نظامی می‌دهند.

به‌گفته بارزانی، «داعش چنان بسیاری را شست‌وشوی مغزی داده که منبع بی‌پایانی از عملان اقدامات انتحاری در اختیار دارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.