ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه‌های ایران خالی است

وزیر علوم گفت که در سال‌های اخیر مجوز جدیدی به منظور راه اندازی مراکز غیرانتفاعی داده نشده است و قرار نیست مراکز علمی کاربردی نیز همه مقاطع تحصیلی را داشته باشند.

محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران از وجود ۶۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های ایران خبر داد و گفت تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در ایران کاهش یافته است.

تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه در ایران کاهش یافته و صندلی‌های کلاس‌ها خالی است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، فرهادی شنبه هشتم آبان در نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌های استان خراسان شمالی تبلیغات مراکز آموزشی و  تعیین ظرفیت رشته‌ها در مناطق مختلف بر اساس نیاز دانشگاه‌ها را در جذب دانشجو مؤثر دانست و گفت تعیین میزان ظرفیت رشته‌ها از طریق شورای گسترش وزارت علوم تأیید خواهد شد.

فرهادی گفت: «ایجاد همه رشته‌ها در همه جا لازم نیست ،بنابراین باید در چارچوب‌ها و متناسب با نیازمنطقه و طرح آمایش سرزمینی مراکز آموزش عالی ساماندهی شوند».

وزیر علوم گفت که سال‌های اخیر به دلیل ساماندهی مراکز موجود، مجوز جدیدی به منظور راه اندازی مراکز غیرانتفاعی داده نشده است و «در مراکز علمی کاربردی نیز بنا نداریم همه مقاطع تحصیلی را داشته باشیم زیرا در این مراکز باید دانشجوی کاربردی و مهارتی به نوعی تکنسین تربیت شود».

در آزمون سراسری کنکور ورودی دانشگاه‌های دولتی ایران در سال ۹۵، ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر شرکت کردند که نزدیک به ۶۰ درصد آنها داوطلبان زن بودند. این تعداد نسبت به سال ۹۴، نزدیک به ۱۸ هزار نفر و نسبت به شمار داوطلبان کنکور سال ۸۹، نزدیک به ۴۲۷ هزار نفر کمتر بود.

سازمان سنجش کل ظرفیت پذیرش دانشجو را در سال ۹۵، ۷۵۰ هزار و ۶۲۹ نفر اعلام کرد. دانشگاه پیام نور بیشترین میزان پذیرش دانشجو را داراست.

پس از آغاز خصوصی سازی آموزش در مقطع کاردانی و بالاتر از دهه ۷۰، به شمار دانشگاه‌های غیردولتی در ایران افزوده شده و بر اساس اعلام وزرات علوم بیشترین شمار دانشجویان در ایران جذب مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.