ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باب دیلن سرانجام نوبل ادبی را پذیرفت

ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی و برنده نوبل ادبی در سال جاری سرانجام پس از چند هفته، سکوتش را شکست. ۱۰ دسامبر مهم‌ترین جایزه ادبی جهان به او اهدا می‌شود.

باب دیلن، ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی سرانجام پس از چند هفته، سکوتش را شکست. او در گفت‌و‌گو با روزنامه بریتانیایی «تلگراف» اعلام کرد که «اگر امکان‌پذیر باشد» برای دریافت جایزه نوبل ادبی به استکهلم سفر می‌کند.

باب دیلن، ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی

باب دیلن، هنرمند ۷۵ ساله در پاسخ به این پرسش روزنامه تلگراف که آیا ۱۰ دسامبر برای دریافت نوبل ادبی به استکهلم سفر می‌کند، گفته است: «قطعاً. اگر البته امکان‌پذیر باشد.»

باب دیلن در گفت‌و گو با تلگراف اما به سکوتش در روزهای گذشته که به بی‌اعتنایی به جایزه نوبل ادبی تعبیر شد، توضیحی نداده و به گفتن این جمله بسنده کرده که «حالا من اینجا هستم.»

دیلن به این پرسش تلگراف که به گمان او تا چه حد به عنوان یک ترانه‌سرا شایستگی دریافت نوبل ادبی را دارد و آیا به راستی اشعارش چنانکه آکادمی نوبل ادعا کرده، با اشعار کلاسیک یونان باستان قابل مقایسه است پاسخ روشنی نداده و فقط گفته است اطلاعی از این موضوعات ندارد و محافل دانشگاهی باید بدانند که او از تخصص لازم در این زمینه‌ها برخوردار نیست.

آکادمی نوبل به دلیل «خلق تعابیر جدید شاعرانه در سنت شعر آمریکایی» مهم‌ترین جایزه ادبی جهان را به باب دیلن اهدا کرده است.

سارا دانیلز، دبیر دائمی آکادمی سوئد از ترانه «بلوند بر لوند» باب دیلن به عنوان نمونه درخشانی از تسلط این ترانه‌سرای آمریکایی بر صنایع ادبی یاد کرده و او را با شاعرانی مانند هومر مقایسه کرده بود.

برخی ‌ترانه‌های دیلن مانند «بزرگراه ۶۱»، «دیدار دوباره»، «بلوند بر بلوند»، «آقای تمبورین من»، «چون یک خانه‌به‌دوش» و «دمیدن در باد» به تاریخ موسیقی جهان راه یافته‌اند. دیلن پیش از این جوایز پولیتزر، گرمی، گلدن گلوب و پولار را هم از آن خود کرده است.

لئونارد کوئن، ترانه‌سرا و خواننده کانادایی گفته است: «اهدای نوبل ادبی به دیلن مثل این است که بر فراز قله اورست پلاکاردی بیاویزیم با این مضمون که اینجا مرتفع‌ترین قله جهان است.»

ماریو وارگاس یوسا، نویسنده پرویی اما اهدای نوبل ادبی به دیلن را نمایانگر گسترش فرهنگ عام‌پسند در جهان خوانده و گفته بود نویسندگان زیادی شایستگی دریافت نوبل ادبی را دارند، اما فرهنگ عام‌پسند به آکادمی نوبل هم راه پبدا کرده است.

جایزه نوبل ادبی به ارزش هشت میلیون کرون سوئد، ۱۰ دسامبر به باب دیلن اهدا می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.