ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز آمار ایران: بیشترین شمار بیکاران ۲۰ تا ۲۴ ساله هستند

۷۲ درصد جمعیت شاغل را ۱۵ ساله‌‌ها تا ۲۵ ساله‌ها تشکیل می‌دهند و همین بخش از جامعه فعال با بیش از ۲۷ درصد جمعیت بیکار، بیشترین شمار بیکاران ایران هستند.

مرکز آمار ایران آخرین آمار بیکاری در ایران را اعلام کرد. بر اساس این گزارش بیشترین شمار جمعیت بیکار در ایران در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران بیشترین شمار جمعیت بیکار در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله قرار دارند

خبرگزاری مهر شنبه هشتم آبان گزارش آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران درباره شمار بیکاران در ایران منتشر کرد. این نتایج بر پایه نمونه‌گیری‌ای است که از نیروی کار ایران در سال ۱۳۹۴ انجام شده است.

بر پایه این گزارش، ۲۴ میلیون و ۱۲۷ هزار نفر از جمعیت ایران جمعیت فعال هستند و نزدیک به ۸۹ درصد آنها شاغل‌اند.

۷۲ درصد جمعیت شاغل را ۱۵ ساله‌‌ها تا ۲۵ ساله‌ها تشکیل می‌دهند و همین بخش از جامعه فعال با بیش از ۲۷ درصد جمعیت بیکار، بیشترین شمار بیکاران ایران هستند.

کم‌ترین نرخ مشارکت را زنان با ۹ درصد اشتغال دارا هستند و بیشترین شمار زنان شاغل بین ۲۵ تا ۲۹ سال سن دارند.

مرکز آمار ایران چندی پیش نرخ بیکاری را در بهار ۹۵، بیش از ۱۲ درصد اعلام کرده بود. برپایه گزارش مرکز آمار در یک سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت بیکاران ایران افزوده شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هفته گذشته درباره رشد نرخ بیکاری در ایران گفت که دولت از عهده مهار موج جدید بیکاری در ایران برنمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    اگر به فرمایش ولی امر مسلمین جهان سید علی اف گوش میکردید و جمعیت را زیاد میکردید مشکل بیکاری هم حل می شد. بگفته آن آخوند که گفته بود به نیت چهارده معصوم همین امشب کلید را بزنید و 14 فرزند بیاید، گوش ندادید، جمعیت کم است بیکاری هم زیاد می شود ! بصیرت که ندارید ! امریکا هم سؤ استفاده می کند !