ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تبلیغ فیلم‌های سینمایی ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای جرم است»

سازمان سینمایی اعلام کرد چنانچه تیزر فیلمی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود، ادامه نمایش فیلم در سینماها و شبکه نمایش خانگی در هر مرحله ای که باشد متوقف خواهد شد.

سازمان سینمایی ایران برای دومین بار به سینماگران ایران تذکر داد که چنانچه تولیدات آنها از  آن دسته از شبکه‌های ماهواره‌ای که جمهوری اسلامی ایران «معاند» می‌خواند، پخش شود، با آنها «به شدت برخورد خواهد شد».

از تهیه کننده فیلم پنجاه کیلو آلبالو به دلیل پخش آگهی در شبکه‌ ماهواره‌ای "جم" شکایت شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، شنبه هشتم آبان دومین تذکرنامه سازمان سینمایی ایران را منتشر کرد. سازمان سینمایی ایران نوشته است که همکاری با شبکه‌های معاند و پخش تبلیغات در آنها، «معاونت در جرم تلقی می‌شود».

سازمان سینمایی همچنین اعلام کرد که با متخلفان از طریق مجاری قانونی «نسبت به احقاق حقوق سینمای ایران در عرصه تبلیغ و بهره گیری مناسب» پیگیری خواهد کرد.

در این متن آمده است که چنانچه تیزر فیلمی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شود، «ادامه نمایش فیلم در سینماها و شبکه نمایش خانگی در هر مرحله ای که باشد متوقف خواهد شد».

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته اعلام کرده بود که قوانین این وزارتخانه هرگونه همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای را تخلف به‌شمار می‌آورد و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

پیشتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از تهیه کنندگان سه فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو»، «ابد و یک روز» و «کوچه بی‌نام» به دلیل پخش آگهی‌هایشان در شبکه‌ جم به مراجع قضایی شکایت کرده بود.

در قوانین جزایی ایران هیچ ماده قانونی مبنی بر ممنوعیت ارائه تبلیغات بازرگانی در شبکه‌های ماهواره‌ای یا برون مرزی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.