ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به دلیل اجباری بودن حجاب: ورزشکار رشته تیراندازی به ایران نمی‌رود

حنا سیدهو، ورزشکار هندی در رشته‌ تیراندازی قرار بود برای مسابقات قهرمانی آسیا به تهران برود، اما به دلیل اجباری بودن حجاب از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داده است.

حنا سیدهو، ورزشکار هندی در رشته‌ تیراندازی قرار بود برای مسابقات قهرمانی آسیا در ماه دسامبر به تهران برود، اما از شرکت در این رقابت‌ها انصراف داده است.

او که قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد، در تویترش نوشته که پیش‌تر هم به فدراسیون جهانی تیراندازی نامه‌ای اعتراضی نوشته است.

در سایت رسمی مسابقات تیرادازی آمده که داشتن «حجاب اسلامی» برای همه شرکت‌کنندگان زن در این مسابقات الزامی‌‌ است.

سیدهو گفته از اینکه به عنوان یک ورزشکار مجبور باشد در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تهران حجاب را رعایت کند خوشحال نیست و معتقد است که حجاب اجباری با روح ورزش در تضاد است.

این ورزشکار هندی گفته: «به عنوان یک ورزشکار زن افتخار می‌کنم که مردم با فرهنگ‌های مختلف، جنسیت، ایدیولوژی، و مذهب‌های متفاوت می‌توانند در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند، بدون آن که هیچ جهت‌گیری خاصی داشته باشند.»

بر اساس قوانین داخلی ایران، رعایت حجاب برای همه زنان فارغ از باور و اعتقادات یا حتی دین و مذهبشان اجباری است.

همچنین هر زن خارجی که برای مسابقه، سیاحت یا سفرهای سیاسی وارد این کشور شود، باید حجاب را رعایت کند.

علاوه بر این حضور زنان در ورزشگاه‌ها هم ممنوع است و ورزشکاران خارجی نیز مجبور به رعایت حجاب هستند.

موضوع حجاب اجباری در ایران بارها از سوی ورزشکاران زن مطرح شده؛ اما فدراسیون‌های بین‌المللی تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

پیش از این هم، تحریم مسابقات شطرنج تهران توسط دو شطرنج‌باز معتبر جهانی در فضای مجازی خبرساز شده‌ بود و ایرانی‌ها در فضای مجازی در جمایت یا علیه تحریم مسابقات ورزشی زنان به میزبانی ایران، واکنش نشان داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    فدراسیون بین‌المللی فوتبال، ایران را به خاطر برگزاری یک مراسم مذهبی جریمه کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیفا روز پنجشنبه ۱۳ آبان اعلام کرد برگزاری مراسم غیر مرتبط به فوتبال در ورزشگاه آزادی موجب شد فیفا ایران را به پرداخت ۴۵ هزار فرانک سوئیس جریمه کند. فیفا می گوید برگزاری مراسم مذهبی یا سیاسی در جریان یک مسابقه ملی فوتبال ممنوع است.

  • هیراد

    ملا ها را مفتضح کردي . احسنت بانو

  • رضا

    آآفرین ! درود فراوان بر این خانم محترم و آزاده ! نه خانم مویگراینی و یا رویال که برای مشتی دلار نه تنها حجاب را به سر می کنند بلکه به مردم و فرهنگ مردم نسبت می دهند و توجیح هم می کنند .این وسط عده ای ایرانی پاانداز و مزدور حکومت هم در خارج کشور تشریف دارند اما به توجیح اعمال فاشیستی و ارتجاعی حکومت اسلامی می پردازند .

  • ایراندوست

    اینکه افکار و اعمال تعدادی قشری گرای جزم اندیش، نمیتواند مورد قبول دیگران شود و این فشار سیاسی و خفقان رژیم است که روسری را با توسری به زنان ایران تحمیل کرده است ! حرکت زیبنده ایی است که میتواند در جنبش مبارزاتی حقوق برابر زنان ایرانی‌ هم جا بیفتد !

  • akbar

    ﺩﺭﻭﺩ ﺑﺮ ﺗﻮ ﺑﺎﺩ ﺷﻴﺮ ﺯﻥ ﻫﻨﺪﻱ,ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭاﻥ اﻳﺮاﻧﻲ ﻳﺎﺩ ﺑﺒﮕﻴﺮﻧﺪ,ﺁﻗﺎﻱ ﺭﺣﻤﺘﻲ ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﻴﺴﺖ اﻳﺮاﻧﻲ ﺑﺎ ﮔﺮﻳﻪ و ﺧﻮاﺭﻱ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ "اﻱ ﻛﺎﺵ ﺳﭙﺮ ﺑﺎﻟﻲ ﺣﻀﺮﺕ اﻣﺎﻡ ﺣﺴﻴﻦ ﺑﻮﺩﻡ"ﻳﻚ ﻣﺸﺖ ﺷﺎﺭﻻﺗﺎﻥ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ

  • حماسه ایرانی

    بسیار تصمیم خوبی گرفته است. به عنوان یک زن ایرانی از او تشکر می کنم. تفکر عقب افتاده ی ضد زن بهتر است ادای ورزش برای زنان را در نیاورد.