ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: ایران نگران مطرح کردن نظراتش درباره حقوق بشر نیست

ظریف نظام جمهوری اسلامی ایران را «یک نظام مردم‌سالار مبتنی بر رأی مردم» توصیف کرد و گفت که با این پشتوانه ایران درباره مسأله حقوق بشر نیز نظرات خود را مطرح می‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با مقامات ایران در رادیو دولتی ایران درباره مسأله حقوق بشر گفت که ایران نگران نیست که در این حوزه نظرات خود را مطرح کند.

ظریف پس از دیدار موگرینی با مقامات ایران گفت که کشورش نگران مطرح کردن نظراتش در زمینه حقوق بشر نیست

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، یکشنبه ۹ آبان گفت‌وگوی رادیویی ظریف را منتشر کرد. او پس از دیدار موگرینی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درباره محور گفت‌وگوهای دو طرف توضیح داد و درباره مسأله حقوق بشر گفت که ایران «به پشتوانه مردم» این نگرانی را ندارد که پس از برجام در سایر حوزه‌ها از جمله حقوق بشر نظرات خود را مطرح کند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که اتحادیه اروپا مباحثی مانند حقوق بشر در ایران را در کنار مذاکراتش برای حل بحران سوریه مطرح می‌کند، گفت: «ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش‌شرط مقابله کند و در مورد سیاست‌های دیگر اروپایی‌ها که به اشتباه در گذشته داشتند در جای خود با آن‌ها بحث و گفت‌وگو می‌کنیم».

وزیر امور خارجه ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران را «یک نظام مردم‌سالار مبتنی بر رأی مردم» توصیف کرد و گفت که با این پشتوانه ایران درباره مسأله حقوق بشر نیز نظرات خود را مطرح می‌کند.

روحانی روز گذشته در دیدار با موگرینی علاوه بر مسأله بحران سوریه، درباره همکاری ایران با اتحادیه اروپا بر سر مسائل حقوق بشری گفت‌وگو کرد.

روحانی با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در برخی از کشورهای خاورمیانه گفت که ایران آمادگی دارد «در راستای ترویج حقوق شهروندی در جوامع منطقه» با اتحادیه اروپا همکاری کند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ماه گذشته از برگزاری گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران با اتحادیه اروپا در آینده نزدیک خبر داد.

مجامع بین‌المللی حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین‌الملل، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران و بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل در گزارش‌های متعددی از «بدتر شدن» وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایران این گزارش‌ها را فاقد اعتبار دانسته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بله ! بی خیال ! حقوق بشر غربیه ! بزنید مردم را تار و مار کنید، شکنجه ثواب دارد ، تعزیرات اسلامی است !