ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهرامی به اتهام «حمل مواد مخدر» بازداشت شده است

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت زهرا (سارا) بهرامی به اتهام &laquo;حمل بيش از يک کيلو مواد مخدر&raquo; دستگير شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، افزود کشورهای غربی اخيراً موضوع حقوق بشری را به صورت &laquo;هدفمند و با اهداف سياسی&raquo; در دستور کار قرار داده&zwnj;اند تا پرونده&zwnj;هايی که &laquo;به هيج وجه ارزش طرح به عنوان مسأله سياسی ندارند&raquo; و چارچوب آن&zwnj;ها کاملاً حقوقی است مثل پرونده بهرامی که متهم &laquo;مواد مخدر&raquo; است، به عنوان &laquo;مواردی سياسی به منظور فشار بر نظام و مردم&raquo; مطرح سازند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت پاسخ ایران در برابر آن&zwnj;ها کاملاً مشخص است و اجازه ندارند که در امور داخلی ما دخالت کنند و در جريان محاکمه، قوه قضاييه کاملاً مستقل است.</p> <p><br /> زهرا (سارا) بهرامی شهروند ايرانی - هلندی که در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته در تهران بازداشت شده است، دی ماه گذشته به اتهام &laquo;نگهداری مواد مخدر&raquo; از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از انتشار خبر محکومیت بهرامی، اوری روزنتهال، وزير امور خارجه هلند از سفارت ايران در اين کشور خواست تا هر چه &laquo;سريع&zwnj;تر&raquo; درباره سرنوشت وی روشنگری کند.<br /> <br /> وزير امور خارجه هلند با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای در اين&zwnj;باره اظهار &laquo;نگرانی&raquo; کرد و نوشت: &laquo;وزارت امور خارجه و سفارت ما در تهران پی&zwnj;گير اطلاعاتی در اين زمينه هستند تا بتوانند برای برگزاری محاکمه&zwnj;ای عادلانه کمک کنند.&raquo;</p> <p>ژينوس شريف رازی، وکيل بهرامی دو هفته پیش به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفت پرونده موکلش دارای دو اتهام است که بخش اول آن به دستگيری او در روز عاشورا در تهران و بخش ديگر به داشتن مواد مخدر در خانه&zwnj;اش مربوط می&zwnj;شود.<br /> <br /> به گفته وکيل خانم بهرامی، &laquo;در حال حاضر فقط به پرونده مواد مخدر رسيدگی شده و چون مقدار مواد مخدر کشف شده در خانه&zwnj;اش زيادتر از حد قانونی بوده، به اعدام محکوم شده است.&raquo;</p> <p>وی افزود خانم بهرامی اتهام &laquo;نگهداری مواد مخدر&raquo; را نپذيرفته است.<br /> <br /> حکم اعدام زهرا بهرامی قطعی نشده و برای بررسی به دادستانی کل ايران فرستاده شده است.<br /> <br /> بنا بر اين گزارش، در منزل زهرا بهرامی &laquo;۴۰۰ گرم کوکائين و ۴۰۰ گرم ترياک پيدا شده است که بر اساس قوانين ايران نگهداری بيش از ۳۰ گرم هروئين، حکم اعدام دارد. اما در مورد ترياک، نگهداری بيش از ۲۰ کيلو حکم اعدام دارد.&raquo;<br /> <br /> اين شهروند ايرانی-هلندی همچنين در ماجرای بازداشت در روز عاشورا، به &laquo;محاربه&raquo; متهم شده که مجازات آن بر اساس قوانين ايران اعدام است.<br /> <br /> بنا به گزارش&zwnj;های سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشری بین&zwnj;المللی، ایران با جمعیت ٧٠ میلیون از نظر تعداد اعدام&zwnj;ها پس از کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعیت در رتبه &laquo;نخست&raquo; قرار می&zwnj;گیرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس آمار رسمی دولت ايران طی دی&zwnj;ماه سال جاری ۷۹ نفر در زندان&zwnj;های اين کشور و يا در ملاء عام اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت زهرا (سارا) بهرامی به اتهام «حمل بيش از يک کيلو مواد مخدر» دستگير شده است.

مهمان‌پرست در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، افزود کشورهای غربی اخيراً موضوع حقوق بشری را به صورت «هدفمند و با اهداف سياسی» در دستور کار قرار داده‌اند تا پرونده‌هايی که «به هيج وجه ارزش طرح به عنوان مسأله سياسی ندارند» و چارچوب آن‌ها کاملاً حقوقی است مثل پرونده بهرامی که متهم «مواد مخدر» است، به عنوان «مواردی سياسی به منظور فشار بر نظام و مردم» مطرح سازند.

وی گفت پاسخ ایران در برابر آن‌ها کاملاً مشخص است و اجازه ندارند که در امور داخلی ما دخالت کنند و در جريان محاکمه، قوه قضاييه کاملاً مستقل است.

زهرا (سارا) بهرامی شهروند ايرانی - هلندی که در جریان حوادث پس از انتخابات سال گذشته در تهران بازداشت شده است، دی ماه گذشته به اتهام «نگهداری مواد مخدر» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد.

پس از انتشار خبر محکومیت بهرامی، اوری روزنتهال، وزير امور خارجه هلند از سفارت ايران در اين کشور خواست تا هر چه «سريع‌تر» درباره سرنوشت وی روشنگری کند.

وزير امور خارجه هلند با انتشار اطلاعيه‌ای در اين‌باره اظهار «نگرانی» کرد و نوشت: «وزارت امور خارجه و سفارت ما در تهران پی‌گير اطلاعاتی در اين زمينه هستند تا بتوانند برای برگزاری محاکمه‌ای عادلانه کمک کنند.»

ژينوس شريف رازی، وکيل بهرامی دو هفته پیش به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت پرونده موکلش دارای دو اتهام است که بخش اول آن به دستگيری او در روز عاشورا در تهران و بخش ديگر به داشتن مواد مخدر در خانه‌اش مربوط می‌شود.

به گفته وکيل خانم بهرامی، «در حال حاضر فقط به پرونده مواد مخدر رسيدگی شده و چون مقدار مواد مخدر کشف شده در خانه‌اش زيادتر از حد قانونی بوده، به اعدام محکوم شده است.»

وی افزود خانم بهرامی اتهام «نگهداری مواد مخدر» را نپذيرفته است.

حکم اعدام زهرا بهرامی قطعی نشده و برای بررسی به دادستانی کل ايران فرستاده شده است.

بنا بر اين گزارش، در منزل زهرا بهرامی «۴۰۰ گرم کوکائين و ۴۰۰ گرم ترياک پيدا شده است که بر اساس قوانين ايران نگهداری بيش از ۳۰ گرم هروئين، حکم اعدام دارد. اما در مورد ترياک، نگهداری بيش از ۲۰ کيلو حکم اعدام دارد.»

اين شهروند ايرانی-هلندی همچنين در ماجرای بازداشت در روز عاشورا، به «محاربه» متهم شده که مجازات آن بر اساس قوانين ايران اعدام است.

بنا به گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشری بین‌المللی، ایران با جمعیت ٧٠ میلیون از نظر تعداد اعدام‌ها پس از کشور چین با جمعیت یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعیت در رتبه «نخست» قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار رسمی دولت ايران طی دی‌ماه سال جاری ۷۹ نفر در زندان‌های اين کشور و يا در ملاء عام اعدام شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.