ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوری همدانی: تجمع‌کنندگان در پاسارگاد ضد انقلاب هستند

حسین نوری همدانی گفته است تعجب می‌کند از این‌که کسانی می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی را بدهند که برای علی خامنه‌ای سر داده می‌شود.

حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه مقیم شهر قم در واکنش به تجمع مردم در پاسارگاد  و سر دادن شعار برای کوروش گفته است که تعجب می‌کند از این‌که کسانی می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی را بدهند که برای علی خامنه‌ای سر داده می‌شود: «تعجب می‌کنم چه‌طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند و همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.»

حسین نوری همدانی، مرجع تابع علی خامنه‌ای

خبرگزاری فارس با انتشار گفته‌های این مرجع تقلید در جمع برخی کارکنان وزارت دفاع از قول او نوشته است که مردم انقلاب کردند و زحمت کشیدند تا با شکل‌گیری انقلاب، اسلام ناب آورده شود.

نوری همدانی سپس به تجمع بر سر مزار کوروش در پاسارگاد پرداخته و گفته است: «شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم. اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.»

او گفته است که در دوران روح‌الله خمینی هم عده‌ای به یاد کوروش بوده‌اند و رهبر پیشین جمهوری اسلامی گفته است که شنیدم این افراد جمع شدند و گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده است: «این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند. تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.»

نوری همدانی همچنین خواستار برخورد با کسانی شده است که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند: «کدام قدرت در این بخش کوتاهی کرده که این افراد این‌گونه جمع شوند؟‌ با توجه به این‌که مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم، باید بیدار و هوشیار باشیم. این انقلاب دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه اطهار است و آن‌ها خواستند انسان بسازند.»

در مراسم بزرگداشت کوروش، پادشاه هخامنشی، در پاسارگاد که جمعه، هفتم آبان ماه برگزار شد، علاوه بر عده زیادی از مردم، نیروهای امنیتی هم حاضر بودند. از جمله کسانی که خبر بازداشتش در حاشیه این مراسم منتشر شد، محمدرضا عالی‌پیام، شاعر طنزپرداز با تخلص «هالو» بود. عالی‌پیام در پاسارگاد شیراز حاضر شده بود تا در این مراسم که هر سال برگزار می‌شود شرکت کند که نیروهای امنیتی با ضرب و شتم او را بازداشت کردند. او به دلیل جراحات وارده در بیمارستان سعادت‌شهر بستری شد: نیروهای امنیتی محمدرضا عالی‌پیام (هالو) را بازداشت کرده و او را کتک زدند

شمار بالای کسانی که امسال در مراسم غیر‌رسمی کوروش حاضر شدند تعجب بسیاری از تحلیلگران و فعالان رسانه‌ای و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. این حضور و شعارهایی که سر داده شد همچنین باعث شد تا عده‌ای درباره قدرت گرفتن اشکالی از نژاد‌پرستی آشکار هشدار دهند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمدکردستان

    دزدیا وکی پیگیرمیشین

  • بیتا

    خدایی دق مرگ شدیم

  • رضاقربانی

    ادم قاتل قیافش هم تابلوه..بخدامردم 38 ساله..باپنبه سرمونوبریدن...یعنی با95 سال دنبال پست ومقامن..فقط دروغ اراجیف..جنایتهای که توایرانه توکل دنیا م پنج درصدنیست...چراخودمونوبه نفهمی زدیم ..فقط بلدیم جوک بگیم به همدیگه به خدابیایم توخیابون بزارمردباشیم ماکه نطفه حلال هستیم چرابترسیم ازاین زنازاده ها ..توچشات نگاه میکنن مثل سگ دروغ میگن..کشورما....بایددست اخوندباشه بیدارشیم بیدارشیم بیدارشیم......فقربدبختی غارت بیت المال.اعدام.فحشا.حرفی بزنیم ....توهین به اصل ولایت ..کسی که با همدستی رفسنجانی شده رهبر..به نظرتون دلش برا منوتنگ میشه.....................بفهمیدددددددددددددددددددددددددد

  • ایران

    فعالیت حوزه های کثیف علمیه شروع شد برای آسیب زدن به کوروش بزرگ و آرامگاه او، مثل همیشه با پخش تهمتها و دروغ البته اینبار از قول روزنامه ها و شخصیتهای اروپایی!!!! (مقبره کوروش بزرگ شد مقبره مادر سلیمان!!! مردم حق طلب شدند ورشکستگان ذهنی و نژاد پرست!!! تاریخ پرافتخار ایران بزرگ شد تاریخ جعلی مورد تبلیغ ایادی مزدور !!!! و پادشاه دادگستر یگانه پرست بزرگی چون کوروش که اولین منشور حقوق بشر جهان منتسب باوست شد خونریز و بت پرست البته بنا به مجله اشپیگل !!!! وهزاران تهمت و دروغ و توهین دیگر! البته این رفتارها تفاوت فاحشی کرده، قبلا همه دروغها و تهمتها بشکل خواب و رویا از قول شیخ پشم الدین یا حجت الشیطان قمبل الدین بشکل روایت عنوان میشد ولی الان پیشرفت کردن و از قول مجله اشپیگل و .... عنوان میکنند. منتظر باشید مثل همیشه 1-2 تا اروپایی از خانه سالمندان یا کارتن خواب پیدا میکنند بنام تاریخدان ومحقق ... و توی تلویزیون یک مجری خودفروخته مثل حیاتی باهاشون مصاحبه میکند و این مزخرفات را از توی دهن اونها بیان میکنند. اینو باید بدونید که ایران سرزمین عدالت و صلح کوروش بزرگ است نه محل خرافات و دزدی و فساد شیادی ونفاق و دروغ ونادانی و جنایت حوزه های علمیه و مداحان فاسد بیسواد.

  • آسیب پذیر

    علی / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ : مرد حسابی ! سلیمان کیست؟ مادر سلیمان کیست؟ مادر سلیمان اینجا چه میکرد که قبر داشته باشد؟ مادر سلیمان که به اعتقاد شما چنین قبری آنهم در ایران داشته ، قبر خود سلیمان چه اندازه و کجا است ؟! قبر مادر حضرت مسیح و حضرت محمد کجاست که قبر مادر سلیمان اینجا باشد؟ خود حضرت سلیمان و پدرش اگر هم بوده باشند قبر ندارند ولی مادرش دارد آن هم در ایران ؟! حالا داستان مزار شریف در بلخ است که می گویند قبر حضرت علی است ! حضرت علی در کوفه شهید شده، در بلخ چکار میکرده که اینجا به خاک سپرده شود !؟ سلیمان کیست و کجا بود؟ کدام گزارش مستند تاریخی و کدام پژوهش باستان شناسی اثری از وی نشان داده که وجود واقعی داشته ولی کورش (به اعتقاد شما) نداشته ؟! آخر آدم عاقل و فهمیده! مادر سلیمان چکاره بوده در ایران چه میکردکه در پارس برایش چنین مقبره ای بسازند؟ قضیه امام زمان است که می گویند عمه اش حکیمه او را دیده و شهادت بر وجود او داد ! حکیمه کیست که شهادت دهد تا چنین امر فوق عادی و خارق عادت و خلاف قوانین طبیعت را قبول کنیم ؟ شما سلیمان و مادر سلیمان و قبر مادر سلیمان آنهم در ایران را قبول داری ولی با همه گزارش های مستند تاریخی و مدارک باستان شناسی درایران و در دیگر کشورها در باره کورش را قبول نداری ؟! تو دیگر چه جور آدمی هستی ؟! از چی ناراحت و آزرده ای ؟! کدام نژاد پرستی ؟ کورش برای انسان دوستی و طبیعت دوستی و الغای برده گیری انسانها و برای (بقول امروزیها) احترام به حقوق بشر احترام دارد. آیا احترام به کورش میشود نژادپرستی !؟ بنابراین ایا احترام به حضرت محمد میشود نژادپرستی؟ احترام به «آتا» ترک یا به گاندی میشود نژارد پرستی؟ حیف نان ! در برابر این همه تحقیر و توهین حکومت اسلامی نسبت به ایرانیان و نیاکانشان در این 37 ساکتی ولی یک حرکت مردمی میهنی را که سرکوب هم میشود را تحمل نمی کنی !

  • علی

    در اصل کسانیکه در اطراف مقبره مادر سلیمان که به دروغ به قبر کوروش نسبت داده اند جمع شده بودند عده ایی فریب خوره ، دچار ورشکستگی ذهنی و نژاد پرست تحت تاثیر تاریخ جعلی مورد تبلیغ ایادی مزدور بوده اند واقعا شخصی مثل کوروش که بنا به مجله اشپیگل خونریز بوده با محارم خود ازدواج کرده و بت پرست بوده چطور می تونه مورد پذیرش جامعه ما باشد؟ اصلا چرا اقدام به تغییر چهره باستانی اثر مورد بحث از مقبره مادر سلیمان به مقبره کوروش صورت گرفته؟ چرا باثیمانده 700 ساله مسجد اتابکی پیرامون مقبره نابود شده؟

  • IRAN

    بر اساس تفسیر بسیاری از بزرگان از جمله مرحوم علامه طباطبایی مفسر بیهمتای قران کریم، ذوالقرنین از پیغمبران خدا همان کوروش بزرگ هخامنشی است. شخصیتی که افتخار ایرانی و غیر ایرانیست. اولین منشور حقوق بشرجهان بدست او نوشته شد. دعای او در وصیتنامه درخواست از خداوند برای دور کردن دروغ و ریا از مردم ایران است. ولی متاسفانه 37 سال حکومت خرافه و نادانی و دروغ و نفاق ودزدی و جنایت حوزه های علمیه ومداحان بیسواد فاسد بلایی بر این کشور نازل کرده که باعث شیوع دروغ و نفاق و فقرو اعتیادو جاسوسی شده است. فقط همبستگی دوباره مردم ودانایی و پایبندی به راستی و درستی میتواند ریشه این حکومت جهل و خرافات را نابود کند. بامید چنین روزی.

  • اکبر

    پس با این تفاسیر جلو ملت بگیرین نرن پاسارگاد اشکال نداره ولی وجود داشتهباشن دیگه نگن جمهوری اسلامی بگن دیکاتوری اسلامی مردم هم قول میدن حرف هم نزنن فقط بشینن پای افاظات سما تکبیر بگن

  • بابکان

    کورش بزرگ انسان دوست و پاسدار طبیعت بود. برده و کنیز گرفتن انسانها از نگاه او زشت بود، از این جهت آن را از میان برداشت. برده و کنیز گرفتن از نظر اسلام عزیز(!) جایز بلکه ثواب هم دارد! بیت المال است و حضرت علی اختلافش با معاویه بر سر تقسیم همین بیت المال بود. حق را دوست میداشت، به عقیده دیگران توهین نمیکرد و هرکس را آزاد میدانست تا آنجا که حقی را پایمال نکند. بنابراین نباید از امثال خمینی و نوری همدانی و خامنه ای و دیگر آخوندهای حکومتی و طرفدارانشان یا از نژادپرستان انتظاری غیر از این داشت که از بزرگداشت او عصبانی باشند، بد و بیراه بگویند یا مردم را سرکوب کنند. کارشان همین است. اینها خود اعلام کرده اند که اوجب واجبات حفظ حکومتشان است، حتا واجب تر از حفظ اسلام. حفظ اسلام برای همین موقعیت و حکومت و ثروت است. بهر قیمت، با هراندازه جنایت و خیانت میخواهند حکومت و ثروت نابحقشان بماند. در این راه حتا مرجع تقلید شیعه را زندانی و سرکوب می کنند ولی با سران ضد خدا و ضد مذهب کره شمالی و چین نزدیک و هم پیمان می شوند. هیچ جنایتی ازاینها بعید و شگفت انگیز نیست، چنانکه در این سی و هفت سال ثابت کردند. حتا بگزارش برخی سربازان گمنام امام زمان(!) در روز عاشورا در حرم امام رضا بمب منفجر کردند. ازاین کارها فراوان کرده اند و می کنند. منش کورش را در نظر آورید تا دوستان و دشمنانش را بشناسید. کسی که او را بزرگ می شمارد باید به همه انسانها و به طبیعت احترام بگذارد و حقوقشان را محترم بدارد. هر کس از هر قوم که چنان منشی و رفتاری داشته باشد دوستدار و پیرو کورش است، وگرنه از هرقوم، حتا اگر با آن بزرگوار از یک قوم باشد، مخالف بلکه دشمن اوست. ناگفته نماند که کورش هم انسان بود و مانند انسانهای دیگر جا داشت تا بیش ازاینها پرورش یابد و به اندیشه بهتر و برتر برسد. او نیز مانند همه انسانها (بی استثنا) خطاپذیر بود. منظور ما این نیست که او را بی عیب و خطاناپذیر نشان بدهیم. هرکس را باید با همدوره ها و همرده هایش سنجید. ببینیم در آن روزگار فرمانروایان با دیگران چه میکردند و او چه رفتاری داشت. وگرنه کسی بی عیب نبوده و نیست. این آخوندها (بیشتر آخوندها) و پیروانشان هستند که کسانی را انسان کامل و بی عیب و معصوم می خوانند. آخوندها برای منافع خود چنین تبلیغ می کنند ولی پیروانشان از ناآگاهی حرفهایشان را تکرار می کنند.

  • ممممم

    یه مشت پیر خرفت 100ساله میخوان مملکت داری کنن فکر میکنن 1000سال پیشه که مردم هیچی ندونن و منتظر فتوای این احمقا باشن

  • ممممم

    ***اخه کجای این اسلام ناب محمدیه که بعد از 40 سال هنوز هیچ غلطی نکردید اون از قاری قرآنتون اون از مداح اهلبیتتون اون از مکه رفتنتون *** تو این اسلام که شما اوردید *** تو ناموس مقام معظم نرخری

  • نقی

    این احمق نوری همدانی هنوز نمی دانند 90 در صد مردم مخالف و ضد ان قلاب ملا خورده شده هستند. خر ته طویله

  • IRAN

    حق با مرجع مغسدین جهانه ، همه شعارها باید برای حزرت آغا و *** داده بشه. شکر خدا از این گل پسرها کم نیستند مثل *** و حزرت آغا رهبر مفسدین جهان .37 سال فساد و نفاق و دروغ و دزدی و شیادی و جنایت. نابودی همتون

  • shima

    خوب کردن کتکش زدن باید همه ی کسایی که جمع شده بودن رو انوالشون رو مصادره کرد و خودشون رو هم تو بیابان رها کنن تا طعمه ی لاشخور ها بشن

  • gfhfghfgh

    لطفا خفه این شعارها قبل از اینکه متعلق به دستگاه شما باشه متعلق به کوروش بود شما اون موقع موز بودین ولی معلومه بد جوری میوزی آب رو بریز همونجا که میسوزه خخخخخخخ

  • ممد

    سلام. ایا انقلاب فقط یعنی قاری قران بچه ردم رو مفعول کنه. یا اینکه باتوم بذارن تو مقعد مردم. یا اینکه در کهریزک به دخترا وپسرای مردم تجاوز کنن. یا اینکه اختلاس چند میلیاردی بکنن.یا اینکه بر سر ابراز عقیده مردم رو بکنن تو زندون یا دار بزنن. از فرعون که دیگه بالاتر نمی تونن باشن که ادعای خدایی می کرد. تا وقتی کافر بود حکومتش پابرجا بود وقتی ظالم شد , ریده شد به هیکل وحکومتش.