ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عملیات موصل: پیشروی ارتش و حشد الشعبی از جنوب و غرب

هادی العامری، فرمانده سپاه بدر، شاخه نظامی حشد الشعبی گفت که این عملیات «طولانی و نفس‌گیر» خواهد بود. سپاه بدر هم‌اکنون به روستای عین ناصر در غرب رود فرات رسیده است.

نیروهای ارتش عراق از دو جبهه جنوبی موصل به هفت کیلومتری این شهر رسیده‌اند. همزمان شبه‌نظامیان شیعه حشد الشعبی که از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند عملیات پیشروی از غرب موصل را آغاز کردند.

عکس از آرشیو- سپاه بدر شاخه نظامی حشد الشعبی هم‌اکنون به روستای عین ناصر در غرب رود فرات رسیده

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش و نیروهای امنیتی عراق یکشنبه ۳۰ اکتبر/ ۹ آبان روستای «علی رش» را در هفت کیلومتری جنوب شرقی موصل و شهر الشوره را در کنار رود فرات و ۳۰ کیلومتری جنوب موصل از تصرف داعش بازپس گرفتند.

شبه نظامیان حشد الشعبی نیز عملیات خود را شامگاه شنبه ۲۹ اکتبر آغاز کردند. هدف عملیات حشد الشعبی پیشروی به سمت تلعفر در ۵۵ کیلومتری غرب موصل است.

در عملیات «آزادسازی موصل» که از دوشنبه ۱۷ اکتبر آغاز شده است ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، واحدهای ویژه ارتش عراق که متشکل از نیروهای شیعه و سنی منطقه است و نیروهای پیشمرگه کرد شرکت دارند.

ارتش عراق از سمت جنوب، نیروهای پیشمرگه کرد از جبهه شرقی و شمالی و شبه نظامیان شیعه از غرب در حال پیشروی به سمت موصل هستند.

هادی امیری، فرمانده سپاه بدر، اصلی‌ترین شاخه نظامی حشد الشعبی گفت که این عملیات «طولانی و نفس‌گیر» خواهد بود.  سپاه بدر هم‌اکنون به روستای عین ناصر در غرب رود فرات رسیده است.

امیری با بیان این که از آغاز عملیات حشد الشعبی، داعش چند عملیات انتحاری و انفجار برای «کاستن از سرعت پیشروی» سپاه بدر انجام داده، اضافه کرد: «نبرد موصل، پیک نیک نخواهد بود. زمان لازم دارد، دقت لازم دارد، یک نفس عمیق لازم دارد».

فرمانده سپاه بدر گفت که حشد الشعبی خود را برای عملیاتی طولانی که «حتی ماه‌ها به طول انجامد» آماده کرده است.

ترکیه و عربستان سعودی بارها مخالفت خود را با حضور حشد‌ الشعبی در این عملیات اعلام کرده‌اند. ترکیه اعلام کرده است که چنانچه حمله‌ای به سمت تل عفر صورت بگیرد به آن «پاسخی متفاوت» خواهد داد. اکثریت جمعیت این شهر ترکمن هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.