ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده انتظامی تهران: قاچاق کالا سازمان‌یافته است

حسین ساجدی می‌گوید طی ۷ماه ۱۱میلیارد و ۶۹۶میلیون تومان جنس قاچاق در تهران کشف شده که دارو در صدر آنها قرار دارد. سازمان‌دهندگان این حجم کالای قاچاق هم‌چنان نامعلوم‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ می‌گوید در ۷ ماه نخست سال جاری، ۱۱۱میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان جنس قاچاق در تهران کشف شده که دارو، پوشاک و سیگار در صدر فهرست آنها قرار دارد.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که در هفت ماه سال جاری ۴۷ باند قاچاق کشف و اعضای آنها دستگیر شده‌اند. او وجه غالب قاچاق کالا در کشور را سازمان‌یافته دانست اما چیزی در مورد هویت سازمان‌دهندگان نگفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، یکشنبه ۹ آبان در نشستی مطبوعاتی خبر داد که پلیس آگاهی و ماموران مبارزه با قاچاق کالا در تهران بزرگ توانسته‌اند صدها هزار محموله پوشاک، دارو، سیگار، گوشی تلفن همراه، تجهیزات ماهواره‌ای، قطعات رایانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، موتورسیکت سنگین، لوازم خانگی و عتیقه کشف و ضبط کنند.

ساجدی‌نیا ارزش این کشفیات را ۱۱۱میلیارد و ۶۹۶میلیون تومان عنوان کرد. به گفته او، در صدر اقلام قاچاق، یک میلیون و ۲۱۹هزار نوع دارو قرار دارد و پس از آن سیگار، گوشی تلفن همراه و تجهیزات ماهواره و اوازم داخلی خودرو.

او تهران را به دلیل بازار مصرف و باز توزیع کالا در کشور، مقصد اصلی کالای قاچاق خواند.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران پیشتر گفته که ارزش کالاهای قاچاق در حوزه غذا و داروی کشور حدود ۱۰ میلیارد دلار است.

محمد مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی یک سال قبل در ۱۳ مهر ۹۴ گفته بود که برخی متخلفان از خودروهای سنگین دولتی برای قاچاق کالاها استفاده کرده‌اند. مقیمی آن زمان عنوان کرده بود که پیگیری تخلفات خودروهای دولتی در حوزه پلیس آگاهی نیست و نمی‌توان هر خودرویی را بازرسی کرد.

به گفته حبیب حقیقی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم قاچاق کالا در ایران ۲۵ میلیارد دلار است که در دو عرصه ورود و خروج صورت می‌گیرد. او قاچاق سوخت را مهم‌ترین خروجی کالای قاچاق در کشور خواند.

نهادهای فاسد بی‌نام و نشان

حسن روحانی در ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ گفت یک نهاد فاسد در قاچاق کالا سازمان یافته به ایران فعالیت می‌کند که مانع رشد بخش خصوصی نیز شده و هر کجا تولید صورت می‌گیرد فعالیت برای واردات کالای قاچاق را گسترش می‌دهد: «باید با فساد مبارزه کنیم. تا فساد در کشور ما هست، پیشرفت واقعی و دلخواه ایجاد نخواهد شد. شما وقتی می‌خواهید تولید کنید، یک دستگاه فاسدی هم که حالا نمی‌خواهم نام ببرم و بگویم که چگونه می‌تواند کالا را قاچاق وارد کند، خب نمی‌گذارد شما رشد کنید. باید جلوی این فساد گرفته شود. باید سیستم گمرکی ما شرایطش بهتر شود.…»

سخنان روحانی، کنایه‌ای به نهادهای نظامی و زیرمجموعه‌های سپاه تعبیر شد. نخستین بار در تیرماه ۱۳۹۰ بود که محمود احمدی‌نژاد در همایش تخصصی راهبردهای نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برادران قاچاقچی اسکله‌هایی خارج از کنترل گمرک در اختیار دارند و دست به جابجایی گسترده کالا می‌زنند.

یکی از برنامه‌های اقتصادی دولت روحانی، گسترش مناطق آزاد تجاری است؛ چیزی که از نگاه منتقدان معبری امن برای قاچاق کالا فراهم می‌کند. روزنامه "جوان"، وابسته به سپاه، در شهریور ۹۵ مدعی شد که حجم کالای قاچاق در دولت روحانی به ۵۰میلیارد دلار رسیده است. جوان نوشت: «برخی مسئولان دولت با كوته‌بينی فکر می‌کنند که از طریق کالای قاچاق ارزان می‌توان تورم را کاهش داد و قاچاق كالا و ارز را يك فرصت به شمار مي‌آورند.»

کارشناسان اقتصادی می‌گویند هر ده هزار دلار کالای قاچاق که به کشور وارد شود یک فرصت شغلی را از میان می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    چرا تهمت میزنید؟ این اسمش فساد نیست! اینها همه توسط فرزندان اسلام و معصومین و برای امام زمان برداشته شده. علت زندگی کردن و سرمایه گذاری سربازان اسلام ناب محمدی در کنار شیطان بزرگ در امریکا بالاخص واشنگتن و در کنار رروباه پیر لندن اینه که امام زمان در غیبت کبری برای حفظ جان مجببورند در محلهای مختلف زندگی کنند. در حکومت حزرت آغا رهبر مفسدین جهان هیچ چیز فساد نیست. پرچم اسلام را یکی داد به حزرت آغا و ایشون هم داد دست قاری محترم سعیده خانم طوسی و این پرچم زمین نمیمونه و دست بدست در سرزمنهای پهناور کوبیده یمشه گاهی صدای کوبیدنش با درد بلند میشه.

  • شهروند درجه سه

    بله ! کدام سازمان از سپاه و دیگر نهادهای ولی امر مسلمین جهان سازمان یافته تر ؟

  • roozbeh

    غریبه که نیستن برادران موتلفه و سپاه اند.

  • reza

    پس برادران سپاه چهارپایان چه کاره اند؟!